Sanat ve Tasarım ASD İnteraktif Medya Tasarımı Yüksek Lisans Programı
Programı Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü | |||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Programın Türü | Yüksek Lisans Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Yüksek Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Sanat ve Tasarım ASD İnteraktif Medya Tasarımı Yüksek Lisans Programı alanında Yüksek Lisans Derecesi (Sosyal Bilimler) almaya hak kazanmaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | Bu programa başvuran bütün adayların genel başarı notu, aday değerlendirme jürisi tarafından ALES puanının %60’ı, lisans genel not ortalamasının %20’si ve giriş sınavı sonucunun %20’si dikkate alınarak hesaplanır. Yapılan sıralama sonucunda kontenjan sayısı kadar aday programa kabul edilir. Kayıt kabul koşullarının ayrıntısı YTÜ lisansüstü yönetmeliğinin Madde 10 (4-a) da belirtilmiştir. Bilgisi için http://www.fbe.yildiz.edu.tr/haberler.php?id=121 adresine başvurunuz. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Öğrencilerin özel öğrencilik, farklı üniversitelerden yatay geçiş, ilişiklerinin kesildiği daha önceki lisansüstü programından alıp başarılı olduğu en fazla 4 ders için ders saydırma işlemi uygulanır | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Bu programda öğrenim gören öğrencilerin; min 21 yerel kredilik 7 ders, bir seminer dersi ve bir tez almaları, tüm derslerden en az CB derecesi ile başarılı olmaları, 90-120 AKTS kredisi almış ve Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının en az 2.50/4.00 olması gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Tanımı | Program multimedya proje dersleri, servis dersleri ile desteklenerek öğrencilerin interkatif medya tasarımı disiplinine ilişkin yaratıcılıklarını arttırmak ve farklı medyalarla çalışarak tasarım deneyimlerini oluşturmaya yönelik olarak düzenlenmiştir. Bölümde gerçekleştirilen çalışmalar ve araştırmalar, akademik ve bilimsel ortamlarda sunularak ve alanin önemli indeksli dergilerinde basılarak bölümün eğitim programının başarısını ortaya koyan ve bölüm profilini dünya çapında yükselten etkenler olmuştur. 2011 senesi olan üniversitemizin 100.yılında, tüm üniversite çapında öğretim üyesi başına düşen yayın sayısına göre en fazla yayın yapan bölüm olarak haklı bir başarının sahibidir. Bölümün verdiği eğitim ve gerçekleştirilen çalışmalar, sadece ülkemizde benzer 14 bölümün açılmasına esin kaynağı olmakla kalmamış, yurt dışında da New York Times tasarım bölümü editörü Steven Heller tarafından, 2009 yılında en iyi 50 tasarım okulunun yer aldığı kitaba seçilmiştir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profili | Türkiye'de yeni gelişmekte olan yaratıcı endüstri ve Türkiye'deki üniversite eğitimi açısından popüler konu olan iletişim tasarımı konusunda araştırmacı ve akademisyen olan mezunların yanında, medya sektörünün yoğun ihtiyacına da karşılık veren bu bölüm mezunları çeşitli reklam ve interaktif ajanslarda veya serbest çalışmaktadır veya kendi şirketlerini kurmuştur. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Bu programdan mezun olan öğrenciler doktora programlarında öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma | (1) Öğrenci, kayıt yaptırdığı dersin en az %70’ine devam etmek zorundadır. (2) Bir yarıyıl içinde her ders için en az iki başarı ölçümü yapılır. İlgili öğretim üyesinin takdirine göre bunlardan en az biri mutlaka yazılı sınav şeklinde yapılmalıdır. Tek sınav yapılması durumunda diğer değerlendirme ödev, proje, laboratuar raporu veya benzeri uygulama çalışması biçiminde yapılabilir. (3) Yarıyıl sonunda dersin bütünüyle ilgili bir sınav yapılır. İlgili dersin öğretimüyesince, öğrenciye aldığı her ders için, yarıyıl içi çalışmaların %40-%60 ve yarıyıl sonu sınav notunun %60-%40’ı dikkate alınarak başarı notu hesaplanır. F0 notu hariçbaşarısızlık durumunda öğrenciye akademik takvimde belirlenen tarihlerde bütünleme sınavı hakkı tanınır. (4) Başarı notları aşağıdaki şekilde tanımlanır: a)
b) Ayrıca aşağıdaki harf notlarından; 1) G: Geçer/Başarılı, 2) K: Kalır/Başarısız, 3) M: Muaf, 4) E: Eksik olarak tanımlanır. (5) Bir dersten başarılı sayılabilmek için başarı notunun; en az CB (2.50 (6) Bir öğrencinin derslerini başarı ile tamamlamış sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.50 olması gerekir. (7) Bir dersten CC, DC, DD, FD, FF ve F0 harf notunu alan öğrenci, bu dersten başarısız sayılır. Bu notlar AGNO hesabına katılır. (8) G (Geçer/Başarılı) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir. K (Kalır/Başarısız) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir. M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek enstitü yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilir. G, K ve M notları AGNO hesabına katılmaz. E (Eksik) notu, öğrencinin devam ettiği ders için öğretim üyesi tarafından otomasyon sistemine girilemeyen notu ifade eder. Bu notlar enstitü yönetim kurulu kararı ile sisteme işlenir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları | Bu programdan mezun olmak için öğrencilerin; min 21 yerel kredilik 7 ders, bir seminer dersi ve bir tez almaları, tüm derslerden en az CB derecesi ile başarılı olmaları, min. 120 AKTS kredisi almış ve Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının en az 2.50/4.00 olması gerekmektedir. |
Program Çıktıları
- Temel sanat kavramlarını kullanabilme
- Sanat ortamındaki değişim ve dönüşümü değerlendirebilme
- Mesleki sunum tekniklerini tasarlayabilme
- Mesleki sunum tekniklerini uygulayabilme
- Mesleki sunum tekniklerini geliştirebilme
- Sözlü ve yazılı iletişim kurabilme
- Takım çalışmasına katılabilme
- Takım çalışmasını yönetebilme
- Sorunlara çok yönlü yaklaşabilme
- Sosyal sorunları algılayabilme
- Proje üretebilme
- Proje yürütebilme
- Araştırma yapabilme
- Arşivleme ve Koleksiyon Oluşturabilme
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0001 | Seçmeli 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0002 | Seçmeli 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0003 | Seçmeli 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0004 | Seçmeli 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
30 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0005 | Seçmeli 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0006 | Seçmeli 6 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0007 | Seçmeli 7 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SAN5001 | Seminer | 0 | 2 | 0 | 0 | 7.5 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SAN5000 | Yüksek Lisans Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SAN5000 | Yüksek Lisans Tezi | 0 | 1 | 0 | 0 | 30 | |
30 Toplam: | |||||||
120 Program Toplam AKTS: | |||||||
Seçmeli Dersler | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SAN5200 | Film Analizi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SAN5201 | Temel Fotoğraf Tasarımı | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SAN5202 | Multimedya Programlama | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SAN5203 | Web Programlama | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SAN5204 | Modern Tasarımın Temel Kavramları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SAN5205 | 3B Modelleme ve Tasarım | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SAN5206 | Multimedya ve Kavramsal Sanat | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SAN5207 | Tipografi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SAN5208 | Tipografik Animasyon | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SAN5209 | Video İşleme Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SAN5210 | Ses İşleme Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SAN5211 | İkon Tasarımı | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SAN5212 | İnteraktif Tasarım Kuramı | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SAN5213 | Multimedya Tasarımında İşlevsellik ve ISO Standartları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 |
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
SAN5200 | Film Analizi | 5 | 5 | 1 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 |
SAN5203 | Web Programlama | 5 | 5 | 1 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 |
SAN5204 | Modern Tasarımın Temel Kavramları | 5 | 5 | 1 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 |
SAN5205 | 3B Modelleme ve Tasarım | 2 | 2 | 2 | 5 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 |
SAN5206 | Multimedya ve Kavramsal Sanat | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 |
SAN5207 | Tipografi | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 |
SAN5208 | Tipografik Animasyon | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 |
SAN5209 | Video İşleme Teknikleri | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 |
SAN5210 | Ses İşleme Teknikleri | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 1 |
SAN5211 | İkon Tasarımı | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 |
SAN5201 | Temel Fotoğraf Tasarımı | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 |
SAN5202 | Multimedya Programlama | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 |
SAN5212 | İnteraktif Tasarım Kuramı | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 |
SAN5213 | Multimedya Tasarımında İşlevsellik ve ISO Standartları | 4 | 2 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 |
SAN5001 | Seminer | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 |
SAN5000 | Yüksek Lisans Tezi | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) VE PROGRAM ÇIKTISI (PÇ) İLİŞKİ MATRİSİ
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yettkinlik | |
PÇ-1 | X | X | X | X | X | |||
PÇ-2 | X | X | X | |||||
PÇ-3 | X | X | X | X | X | |||
PÇ-4 | X | X | X | |||||
PÇ-5 | X | X | X | X | X | |||
PÇ-6 | X | X | X | X | ||||
PÇ-7 | X | X | X | |||||
PÇ-8 | X | X | X | |||||
PÇ-9 | X | X | X | X | X | X | ||
PÇ-10 | X | X | X | X | ||||
PÇ-11 | X | X | X | X | X | X | X | X |
PÇ-12 | X | X | X | X | X | X | ||
PÇ-13 | X | X | X | X | X | X | X | |
PÇ-14 | X |