Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Kültür Yönetimi ve Etkenleri 1 | SYP2121 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Sanat Yönetimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Seza SİNANLAR USLU |
Dersi Veren(ler) | İlhan ÖZKEÇECİ |
Asistan(lar)ı | Saliha Nesli GÜL |
Dersin Amacı | Tarihsel süreç içinde kültür yönetiminin sosyal etkilenmelerle geçirdiği dönüşüm süreçlerinin araştırılması ve öğrenilmesi |
---|---|
Dersin İçeriği | Kültür nedir? Kültür kavramının ortaya çıkışı, kapsamı ve yapısı / Kültürün antik çağlardan Rönensansa kadar değişimi, değişimi ve gelişimi sağlayan etkenler / Bilinçli kültür üretimine geçiş, kültür kavramının tarihsel izlerinin takip edilebilmesi için nesnel veriler analizi yöntemleri / Tarih, kültür, toplum ilişkisi / Ortaçağ ve Rönesans düşüncesinin, yaşam tarzının yarattığı kültür ve farklılıkları. Doğu'da ve Batı'da yaşam tarzından, siyasi hareketlerden ve dinlerden etkilenen kültür kavramları, karşılaştırmaları, sanat, edebiyat, müzik ve gösteri ile mimarlık alanlarına yansımaları / 17-19. Yüzyıllar arası kültürel gelişim ve değişimler, bunların siyasi ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan etkenleri |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Kültürün bileşenlerini kavrayabilir.
- Araştırma yapabilir,çok yönlü yaklaşabilir ve sonuç çıkarabilir.
- Ekonomik ve politik gelişmelerin kültürel değişimlerdeki rolünü kavrayabilir.
- Kültür ürünleri ile kültürel içeriği analiz edebilir.
- Sosyal sorunları tarihsel süreçler analiziyle algılayabilir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kültürün tanımları, kültür kavramının ortaya çıkışı | NA |
2 | Kültürün kapsamı ve yapısı | NA |
3 | Antikitede kültürel yapı | NA |
4 | Sanat, bilim, yönetim ve yaşam biçimleri üzerinden Akdeniz Uygarlıklarına bakış | NA |
5 | Ortaçağda kültürel yapıyı etkileyen kurumlar ve üretimler : Manastırlar ve kumpanyalar | NA |
6 | İbn-i Haldun’dan Dante’ye | NA |
7 | Ortaçağ ve Rönesans dönemlerinde yaşam tarzının yarattığı kültürel farklar | NA |
8 | Vize / Midterm | NA |
9 | İslam coğrafyasına bakış | NA |
10 | Geç Rönesansta tarih, kültür, toplum ilişkisi | NA |
11 | Dans ve tiyatronun Avrupa Saraylarındaki etkisi | NA |
12 | Fransız Devrimi ve Ulus Kavramı | NA |
13 | Aydınlanma devri edebiyat, felsefe, plastik sanatlar, mimarlık ve etkileri | NA |
14 | Endüstri Devrimi ve kültürel emperyalizm teorileri | NA |
15 | Ulus kavramından globalizme | NA |
16 | Öğrenci sunumları | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 12 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 20 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 4 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|