Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Sanatta Pazarlama SYP248234300
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Sanat Yönetimi Lisans Programı
Ders KategorisiGenel Kültür Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSanat Bölümü
Dersin KoordinatörüSeza SİNANLAR USLU
Dersi Veren(ler)İlhan ÖZKEÇECİ
Asistan(lar)ıSaliha Nesli GÜL
Dersin AmacıSanat eserinin kaçınılmaz olarak karşımıza çıkan meta değerinin pazarlama yoluyla ortaya konmasına dair bilgi edinilmesi.
Dersin İçeriğiYapıtın meta değerinden yola çıkılarak, sanatın alınır-satılır olması, Bu süreçte ortaya çıkan pazarlama kavramı, Sanatın pazarlandığı kurumların gelişimi, 19.yy.’dan bu yana sergiler, sanat eseri satışları, alıcılar, aracı kurumlar; galeriler, müzayede ve koleksiyonerler, Sanat pazarındaki değişimler, Pazarlama araçları-yöntemleri, İletişim- medya ve teknolojinin yeri, Pazarlamada etik kurallar, Sanatı yönetmek ve pazarlamak, Pazarlama sürecinde yapılması gerekenler: Eserin tanımı, sunumu, hedef kitle belirlenmesi, arz ve talebi kontrol, süreci takip.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Adorno, Kültür Endüstrisi, İletişim yay, 2007.
  • Chin-Tao Wu, Kültürün Özelleştirilmesi, İletişim yay. 2005.
  • Kotler, Philip, A’dan Z’ye Pazarlamayla ilgilenenlerin bilmesi gereken 80 kavram, Mediacat Yay, 2005.
  • Kotler, P. - Schapf, J. Standing Room Only: Strategies for Marketing the Performance Arts. Harvard Bussines School Press, 2002
  • Bernstein, Arts Marketing Insights, 2007.
  • Mokwa, Michael ve diğerl. Marketing the Arts. Greenwood Publishing Group, 1980
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Sanat alanındaki değişimleri ve dönüşümleri değerlendirebilir.
  2. Pazarlama stratejilerini kullanabilir.
  3. Pazarlama açısından kültürel ve sanatsal ortamları ve ürünleri analiz edebilir.
  4. 19. ve 20. yüzyılda görülen pazarlama kurallarını karşılaştırabilir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Neden sanatı yönetmeye ihtiyaç duyuyoruz? Sanatı yönetirken neleri gözetiyoruz? Yapıtın ya da sanatın pazarlanması nasıl bir süreç? NA
2Yapıtın meta değerinin tespiti, Sanatın pazarlandığı kurumların ortaya çıkışı ve gelişimi NA
3Paris Salonları’ndan Pera Salonları’na sanatın pazarlanması, Sergilerin gelişimi, satışa yönelik girişimlerNA
4Galeriler, Koleksiyonerler ve Müzayedelerin ortaya çıkışı, Sanat pazarındaki değişimler NA
5Sanatın propaganda aracı olarak görülmesi – II. Dünya Savaşı ve sonrası NA
6VizeNA
7Yapıtın sunulması ve satışa yönelik programın belirlenmesi: meta değeri tespiti, alıcı kitlesinin tanımı, arzın ve talebin kontrolü NA
8Pazarlamada iletişim, medya ve teknolojinin kullanılması: Ulusal ve uluslararası örnekler NA
9Pazarlamada etik kurallar ve Proje Yönetimi NA
10Pazarlama ve Proje Yönetimine dair çalışmalar, Hedef Kitlenin belirlenmesi, İzleyici Profilinin Çıkarılması, Sunum Tekniklerinin Belirlenmesi NA
11Pazarlama ve Proje Yönetimine dair çalışmalar, Farklı sanat yapıtları için farklı uygulamalar NA
12Pazarlama ve Proje Yönetimine dair çalışmalar, Geri Bildirim Verilerinin Toplanması, Değerlendirme süreci NA
13Ulusal sanat pazarının değerlendirilmesi NA
14Uluslararası sanat pazarının değerlendirilmesi NA
15Öğrenci Sunumları NA
16Dönem değerlendirme NA

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım1210
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri120
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması164
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer13
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)13
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)13
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok