| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Sanatta Pazarlama | SYP2482 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Sanat Yönetimi Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Seza SİNANLAR USLU |
| Dersi Veren(ler) | İlhan ÖZKEÇECİ |
| Asistan(lar)ı | Saliha Nesli GÜL |
| Dersin Amacı | Sanat eserinin kaçınılmaz olarak karşımıza çıkan meta değerinin pazarlama yoluyla ortaya konmasına dair bilgi edinilmesi. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Yapıtın meta değerinden yola çıkılarak, sanatın alınır-satılır olması, Bu süreçte ortaya çıkan pazarlama kavramı, Sanatın pazarlandığı kurumların gelişimi, 19.yy.’dan bu yana sergiler, sanat eseri satışları, alıcılar, aracı kurumlar; galeriler, müzayede ve koleksiyonerler, Sanat pazarındaki değişimler, Pazarlama araçları-yöntemleri, İletişim- medya ve teknolojinin yeri, Pazarlamada etik kurallar, Sanatı yönetmek ve pazarlamak, Pazarlama sürecinde yapılması gerekenler: Eserin tanımı, sunumu, hedef kitle belirlenmesi, arz ve talebi kontrol, süreci takip. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Sanat alanındaki değişimleri ve dönüşümleri değerlendirebilir.
- Pazarlama stratejilerini kullanabilir.
- Pazarlama açısından kültürel ve sanatsal ortamları ve ürünleri analiz edebilir.
- 19. ve 20. yüzyılda görülen pazarlama kurallarını karşılaştırabilir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Neden sanatı yönetmeye ihtiyaç duyuyoruz? Sanatı yönetirken neleri gözetiyoruz? Yapıtın ya da sanatın pazarlanması nasıl bir süreç? | NA |
| 2 | Yapıtın meta değerinin tespiti, Sanatın pazarlandığı kurumların ortaya çıkışı ve gelişimi | NA |
| 3 | Paris Salonları’ndan Pera Salonları’na sanatın pazarlanması, Sergilerin gelişimi, satışa yönelik girişimler | NA |
| 4 | Galeriler, Koleksiyonerler ve Müzayedelerin ortaya çıkışı, Sanat pazarındaki değişimler | NA |
| 5 | Sanatın propaganda aracı olarak görülmesi – II. Dünya Savaşı ve sonrası | NA |
| 6 | Vize | NA |
| 7 | Yapıtın sunulması ve satışa yönelik programın belirlenmesi: meta değeri tespiti, alıcı kitlesinin tanımı, arzın ve talebin kontrolü | NA |
| 8 | Pazarlamada iletişim, medya ve teknolojinin kullanılması: Ulusal ve uluslararası örnekler | NA |
| 9 | Pazarlamada etik kurallar ve Proje Yönetimi | NA |
| 10 | Pazarlama ve Proje Yönetimine dair çalışmalar, Hedef Kitlenin belirlenmesi, İzleyici Profilinin Çıkarılması, Sunum Tekniklerinin Belirlenmesi | NA |
| 11 | Pazarlama ve Proje Yönetimine dair çalışmalar, Farklı sanat yapıtları için farklı uygulamalar | NA |
| 12 | Pazarlama ve Proje Yönetimine dair çalışmalar, Geri Bildirim Verilerinin Toplanması, Değerlendirme süreci | NA |
| 13 | Ulusal sanat pazarının değerlendirilmesi | NA |
| 14 | Uluslararası sanat pazarının değerlendirilmesi | NA |
| 15 | Öğrenci Sunumları | NA |
| 16 | Dönem değerlendirme | NA |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 12 | 10 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | 1 | 20 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 3 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|