| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Tanıtım | FVP4702 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Fotoğraf ve Video Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Muammer BOZKURT |
| Dersi Veren(ler) | İlhan ÖZKEÇECİ |
| Asistan(lar)ı | Burcu BÖCEKLER |
| Dersin Amacı | Üretim-tüketim ilişkisi içinde gelişen görsel iletişim ve fotoğrafın tanıtımda etkin kullanımına ilişkin bilgi aktarmak |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Tanıtım ve amacı, Tanıtımın ilgi alanları, İletişim araçları, Buzul çağından günümüze görsel iletişim ve tanıtımın gelişimi, Tüketici davranışları ve hedef kitle, görsel düşünce ve yaratıcılık, fotoğraf-grafik ilişkisi ve tanıtım fotoğrafı |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci disiplinler arası ilişki kurabilecek
- Öğrenci bilinçli tüketici olabilecek
- Öğrenci görsel ve yazılı iletişim araçlarında yayınlanan görüntüleri irdeleyerek yorumlayabilecek
- Öğrenci sosyal konulara karşı duyarlı olabilecek
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tanıtım ve amacı, tanıtımın ilgi alanları, tanıtımda hedef | Ders Notu (Böl.1) |
| 2 | İlk çağlardan bugüne görsel iletişim ve tanıtım | Ders Notu (Böl.2) |
| 3 | İlk çağlardan bugüne görsel iletişim ve tanıtım | Ders Notu (Böl.3) |
| 4 | Ülkemizdeki gelişmeler | Ders Notu (Böl.4) |
| 5 | İletişim ve tanıtım, iletişim ve tüketici davranışları | Ders Notu (Böl.5) |
| 6 | İletişim ve tanıtım, iletişim ve tüketici davranışları | Ders Notu (Böl.6) |
| 7 | Görsel düşünce ve yaratıcılık, yaratıcılığı geliştirme yöntemleri | Ders Notu (Böl.7) |
| 8 | Görsel düşünce ve yaratıcılık, yaratıcılığı geliştirme yöntemleri | Ders Notu (Böl.8) |
| 9 | Disiplinlerarası ilişki: Fotoğraf ve grafik | Ders Notu (Böl.9) |
| 10 | Amaca yönelik fotoğraf: Tanıtım fotoğrafı ve genel kullanım alanları, fotografik tasarım | Ders Notu (Böl.10) |
| 11 | Amaca yönelik fotoğraf: Tanıtım fotoğrafı ve genel kullanım alanları, fotografik tasarım | Ders Notu (Böl.11) |
| 12 | Tanıtım fotoğrafının içerik olarak kullanım alanları | Ders Notu (Böl.12) |
| 13 | Uygulanmış fotografik tasarım örnekleri ve çözümlemeler | Ders Notu (Böl.13) |
| 14 | Uygulanmış fotografik tasarım örnekleri ve çözümlemeler | Ders Notu (Böl.14) |
| 15 | Uygulanmış fotografik tasarım örnekleri ve çözümlemeler | Ders Notu (Böl.15) |
| 16 | Uygulanmış fotografik tasarım örnekleri ve çözümlemeler | Ders Notu (Böl.16) |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 2 | 40 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 20 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 2 | 10 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|