Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Görsel Algılama | SAN6109 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Sanat ve Tasarım ASD Sanat ve Tasarım Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Dilek TÜRKMENOĞLU |
Dersi Veren(ler) | İlhan ÖZKEÇECİ |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Algı genellikle etrafımızdaki dünya ile ilgili anlam oluşturma süreci olarak tanımlanmaktadır. Bu ders öğrencileri görsel algının ilkeleri ve sanat eserlerinde anlam üretimi konusunda bilgilendirmeyi amaçlamaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Görsel algılama dersi fotoğraf makinesinden farklı olarak nasıl gördüğümüzü ve çevremizi nasıl kavradığımızı inceler. Gözlerimizi açtığımız ve çevremizi izlediğimizde zihnimizde oldukça karmaşık bir süreç oluşmaktadır. Bu nedenle derste görsel algılama esnasında zihnimizin nasıl çalıştığı üzerinde durulmakta, sanat eserlerinde bütünlük, hareket ve ifade gibi ögeler algı sorunları temelinde incelenmektedir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Temel sanat kavramlarını kullanabilme
- Sözlü ve yazılı iletişim kurabilme
- Sorunlara çok yönlü yaklaşabilme
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Görsel algılama nedir? Göz ve fotoğraf makinesinin farkı: ayırt etme, tanıma, adlandırma, algılama, Göz nelere tepki gösteriyor? Hareket, form, şekil, derinlik ve renk algısı. | |
2 | Görsel Algılama, görsel düşünme, güvenilmeyen duyular, Eflatunun iki aklı. | |
3 | Şekil algısı: aktif bir araştırma olarak görüş, temel ögeleri kavrama. | |
4 | Algısal kavramların oluşturulması, geçmişin etkisi, şekli görme, eşbiçimcilik(isomorfizm). | |
5 | Form algısı. | |
6 | Espas: perspektif imgenin bilimsel temeli, perspektif algı yanılsamasının psiko-fizyolojik temeli, başlıca perspektif türleri. | |
7 | Denge: fiziksel ve görsel güç dengesi, niçin denge? ağırlık, yön, denge ve insan aklı. | |
8 | Vize | |
9 | Farklı dönemlerdeki sanat eserlerinde dengenin oluşumu. | |
10 | Rengin fiziksel ve psikolojik özellikleri, renk kaliteleri, renk sürekliliği, renk armonisi, renk doygunluğu, renklerin boyutları. | |
11 | İfade: dış dünyanın iç dünyaya bağlanışı, Lipps’in empati kuramı, yapıtın içindeki yerleşik ifade, görsel örüntü tarafından iletilen yönlendirilmiş gerilim ya da hareket özellikleri (kütleler, yüzeyler ya da yönlerden oluşan bir konfigürasyon olarak algılama) | |
12 | Sanatta anlam: simgeler ve göstergeler. | |
13 | Görsel düşünme, çocuk resimlerinde düşünme. | |
14 | Soyutlama, kavramların şekillere dönüşmesi, soyut jestler. | |
15 | Sanat yapıtlarında ve gerçek dünyada algı: görsel deneyimin kavramsallaştırılması. | |
16 | Sanat yapıtlarında ve gerçek dünyada algı: görsel deneyimin kavramsallaştırılması. |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 12 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 55 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|