Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Görsel Düşünme | SAN6202 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Sanat ve Tasarım ASD Sanatta Yeterlik Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Dilek TÜRKMENOĞLU |
Dersi Veren(ler) | İlhan ÖZKEÇECİ |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Burada başlıca ilgi görsel düşünmenin dünyayı deneyimlememizde nasıl etkili olduğu ile ilgilidir. Görsel algılama çalışmaları gösteriyor ki, dünya ya da imgeleri oldukları gibi algılamıyoruz fakat oluşturuyoruz. Biz yalnızca pasif bir kamera değiliz, seçtiğimiz sıradan bir enstantene fotoğraf bile dünyayı aktif olarak yorumlamamızda rol oynuyor. Bu derste, günlük yaşamımızdan görsel imgeler ve sanat eserlerine kadar gördüklerimizi nasıl şekillendirdiğimizi anlamayı amaçlıyoruz. |
---|---|
Dersin İçeriği | Ders görsel algılama ve görsel düşünme ilişkisine giriş niteliğindedir. Bu bakımdan öncelikle algılamanın yapısı, özellikleri ve süreçleri incelenecektir. Daha sonra bunların görsel düşünme ve iletişim açısından farklı görsellerde ve sanat eserlerinde nasıl kullanıldığı araştırılacaktır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Farklı görselleri ve sanat eserlerini görsel algılama ve düşünme bağlamında araştırabilme
- Görsel düşünme ve iletişim açısından sanat eserlerini değerlendirebilme
- Görsel algılama yöntemleri ile sanat eserlerini tartışabilme
- Sanat ve yaşamı birleştirebilme
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Algılamanın yapısı | |
2 | Algılamanın yapısı | |
3 | Algılamanın özellikleri ve süreçleri | |
4 | Algılamanın özellikleri ve süreçleri | |
5 | Ara sınav | |
6 | Görsel algılamanın görsel düşünme ve iletişim açısından farklı görsellerde kullanımı | |
7 | Görsel algılamanın görsel düşünme ve iletişim açısından farklı görsellerde kullanımı | |
8 | Görsel algılamanın görsel düşünme ve iletişim açısından farklı görsellerde kullanımı | |
9 | Görsel algılamanın görsel düşünme ve iletişim açısından farklı görsellerde kullanımı | |
10 | Ara sınav | |
11 | Görsel algılamanın görsel düşünme ve iletişim açısından farklı sanat eserlerinde kullanımı | |
12 | Görsel algılamanın görsel düşünme ve iletişim açısından farklı sanat eserlerinde kullanımı | |
13 | Görsel algılamanın görsel düşünme ve iletişim açısından farklı sanat eserlerinde kullanımı | |
14 | Görsel algılamanın görsel düşünme ve iletişim açısından farklı sanat eserlerinde kullanımı | |
15 | Görsel algılamanın görsel düşünme ve iletişim açısından farklı sanat eserlerinde kullanımı | |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 12 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 50 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 8 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 16 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 16 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|