| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygarlık ve Sanat Tarihi 1 | SYP1751 | 3 | 7.5 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Emine ÖNEL KURT |
| Dersi Veren(ler) | İlhan ÖZKEÇECİ |
| Asistan(lar)ı | Burak Boyraz |
| Dersin Amacı | Dersin amacı; uygarlıklar boyunca insan topluluklarının yaşama ve düşünce biçimlerindeki değişimleri, ortaya çıkan dönüşümler ışığında ele almak, uygarlık tarihine ve sanatın gelişimine genel bir bakış sunmaktır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Derste erken dönem uygarlıklarının düşünce ve sanat biçimlerindeki değişimler, mimari, resim ve heykel örnekleri üzerinden incelenecektir. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- İnsan topluluklarının yaşama ve düşünce biçimlerini algılayabilecektir.
- Öne çıkan düşünce ve inanç sistemleri ile sanatlar arasındaki bağı takip edebilecektir.
- Bugünü değerlendirmede tarih bilincinin önemini kavrayabilecektir.
- Sanat kavram ve akımlarını karşılaştırma yeteneğini kazanacaktır.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Uygarlık ve kültür kavramları arasındaki ilişkinin farklı referanslarla değerlendirilmesi | NA |
| 2 | İnanç ve yaratıcılık kavramlarının tarih öncesi arkeolojik bulgular üzerinden tartışılması | NA |
| 3 | İlk kültürlerin yaşama biçimini belirleyen koşullar ve uygarlık tarihinin dönemselleştirilmesi /Çatalhöyük | NA |
| 4 | İlk kültürlerin yaşama biçimini belirleyen koşullar ve uygarlık tarihinin dönemselleştirilmesi /Çatalhöyük | NA |
| 5 | Avcı toplayıcı kültürler ve yerleşik düzene geçen uygarlıklarda siyasi ve dini düşünce | NA |
| 6 | Avcı toplayıcı kültürler ve yerleşik düzene geçen uygarlıklarda siyasi ve dini düşünce | NA |
| 7 | Mesopotamian Art | NA |
| 8 | Anadolu Uygarlıklarında düşünce ve sanat | NA |
| 9 | Mısır sanatı | NA |
| 10 | Pers uygarlığı ve sanatı | NA |
| 11 | Girit, Miken uygarlıkları ve sanatları | NA |
| 12 | Yunan düşüncesi (mitos-logos) Yunan uygarlığında kölelik ve vatandaşlık kavramı | NA |
| 13 | Yunan sanatı | NA |
| 14 | Etrüsk sanatı | NA |
| 15 | Roma uygarlığı ve Hukuk düzeni | NA |
| 16 | Roma sanatı | NA |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 15 |
| Sunum/Jüri | 1 | 15 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 20 | 7 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 3 | 8 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 2 | 10 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 3 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|