Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Göstergebilim | SAN6104 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli @ Sanat ve Tasarım ASD Sanat ve Tasarım Doktora Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Tarık Emre YILDIRIM |
Dersi Veren(ler) | İlhan ÖZKEÇECİ |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Öğrencilerin Semioloji-göstergebilim alanında yapacakları çalışmalara taban olacak bilgileri vermek |
---|---|
Dersin İçeriği | Göstergebilimin tanımı / Gösterge ve bileşenleri / Göstergebilim alanındaki çeşitli çeşitli yaklaşımlar / Göstergebilim, mantık, dilbilim, matematik, psikanaliz arasındaki ilişkiler / Göstergeler Kuramının Öncüleri / Göstergebilim Kuramını Geliştirenler / Göstergebilimin inceleme konusu olan dilsel ya da dildışı gösterge dizgeleri / Gösterge-belirtke ve belirti arasındaki farklılıklar / “İnsanın insan için ve dünyanın insan için” taşıdığı anlamı çözümleyen dal olarak göstergebilim / Anlam ve Anlamlama / Düzanlam-Yananlam / Göstergebilim ve yapısalcılık / Göstergebilim ve sözceleme |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrencilerin Semioloji-göstergebilim alanında yapacakları çalışmalara taban olacak bilgileri kazanmalarını sağlamak
- Temel sanat kavramlarını kullanabilme
- Sorunlara çok yönlü yaklaşabilme
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Göstergebilimin Tanımı | |
2 | Gösterge ve bileşenleri | |
3 | Gösterge ve bileşenleri | |
4 | Göstergebilim, mantık, dilbilim, matematik, psikanaliz arasındaki ilişkiler | |
5 | Göstergebilim, mantık, dilbilim, matematik, psikanaliz arasındaki ilişkiler | |
6 | Göstergeler Kuramının Öncüleri | |
7 | Göstergebilim Kuramını Geliştirenler | |
8 | Göstergebilim Kuramını Geliştirenler | |
9 | Gösterge-belirtke ve belirti arasındaki farklılıklar | |
10 | Söylen | |
11 | Göstergebilimsel dizge olarak Söylen | |
12 | Biçim, Kavram ve Anlamlama | |
13 | Öğrencilerin seçtikleri araştırma konularının sunumları | |
14 | Öğrencilerin seçtikleri araştırma konularının sunumları | |
15 | Öğrencilerin seçtikleri araştırma konularının sunumları | |
16 | Öğrencilerin seçtikleri araştırma konularının sunumları |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 60 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 20 | 8 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 8 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|