| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel Modeller | SAN6110 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Sanat ve Tasarım ASD Sanat ve Tasarım Doktora Programı |
| Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Tarık Emre YILDIRIM |
| Dersi Veren(ler) | İlhan ÖZKEÇECİ |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Bilişsel öğrenme ile ilgili temel kavramlar |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Bu ders bilişsel öğrenme modellerinin temellerini öğretmeyi amaçlamaktadır |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Bu dersi alan öğrenciler bilişsel modellerin temellerini öğrenicektir
- Sorunlara çok yönlü yaklaşabilme
- Araştırma yapabilme
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilişsel öğrenme ile ilgili temel kavramlar | |
| 2 | Bilişsel öğrenme kuramlarının temelleri (gestalt psikolojisi) | |
| 3 | Bilişsel öğrenme kuramlarının temelleri (gestalt psikolojisi) | |
| 4 | Piaget’ye göre bilişsel gelişim ve öğrenme | |
| 5 | Piaget’ye göre bilişsel gelişim ve öğrenme | |
| 6 | Sunum | |
| 7 | Bilgiyi işleme kuramına genel bakış | |
| 8 | Bellek modelleri (bellek çeşitleri) – özellikleri, işlevleri, bilgilerin kodlanması ve hatırlanması | |
| 9 | Bellek modelleri (bellek çeşitleri) – özellikleri, işlevleri, bilgilerin kodlanması ve hatırlanması | |
| 10 | Okuduğunu kavrama modelleri (kavramanın bireysel etmenleri) | |
| 11 | Okuduğunu kavrama modelleri (kavramanın bireysel etmenleri) | |
| 12 | Sunum | |
| 13 | Akıl yürütme modelleri | |
| 14 | Akıl yürütme modelleri ( tümevarım, tümdengelim yoluyla akıl yürütme) | |
| 15 | Akıl yürütme modelleri ( tümevarım, tümdengelim yoluyla akıl yürütme) | |
| 16 | Sunum |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 2 | 60 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | ||
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 20 | 8 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 2 | 6 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|