Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Sergileme Yöntemleri | BSP4252 | 6 | 10 | 2 | 8 | 0 |
Önkoşullar | BSP4231-Sanat Atölyesi 5 |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Bileşik Sanatlar Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Turan AKSOY |
Dersi Veren(ler) | İlhan ÖZKEÇECİ |
Asistan(lar)ı | Tuğba Renkci |
Dersin Amacı | Sanatsal uygulamanın farklı kültür, zaman ve mekân gibi değişken faktörler ve etkileşimlerle tasarlanma deneyimini kazandırmak. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu derste öğrencilerin oluşturdukları kavram ve içeriğe uygun olarak teknik ve sanatsal anlatım ve tasarım yollarını, araştırma yöntemlerini kullanarak çizim,maket,bilgisayarın olanaklarıyla uygulamaları beklenir.Proje oluşturma ve çeşitli aşamalarda tartışması,.Yaratıcı sunum tekniklerini kültürel ve sanatsal,kavramsal,tarihsel araştırmalarla geliştirmeleri,uygulamalar seçilen bir mekanda gerçekleştirmek ve izleyiciyle tartışmak üzere tasarlanır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci sergileme bilinci ve sorumluluğu kazanacaktır.
- Üretilen çalışmaların sergilenme sorunlarına çözüm bulma becerisini geliştirecektir.
- Sergilemeyi ürüne katkı sağlayan bir çalışma haline getirebilecektir.
- Sanat uygulamasının gerektirdiği deneyimi elde edecektir.
- Sanatçı adayı olarak, öğrenci bütünlüklü bir sunuş gerçekleştirebilme becerisi ve cesareti kazanacaktır.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sanat yapıtı ve fiziksel koşullar | NA |
2 | Sanat yapıtı ve mekân zaman ilişkisi | NA |
3 | Tasarım süreçleri ve anlatım olanakları | NA |
4 | Tasarım süreçleri ve içerik ve kavram araştırma aşamaları | NA |
5 | Tasarım sürecinin, kültürel ve sanat tarihi bağlamında tartışılması | NA |
6 | Malzeme ile birlikte düşünme alışkanlığını geliştirilmesi ve uygulama. | NA |
7 | Uygulamada teknik olanakların araştırılması | NA |
8 | Uygulama yöntemlerinin tartışılması | NA |
9 | Işık ve hareket gibi dinamiklerin tartışılması | NA |
10 | Proje hazırlığı ve aşamalı olarak paylaşma | NA |
11 | Proje hazırlığı ve aşamalı olarak paylaşma | NA |
12 | Atölye çalışması | NA |
13 | Atölye çalışması | NA |
14 | Atölye çalışması | NA |
15 | Sunum | NA |
16 | Final Sınavı | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 30 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 10 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 10 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 8 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 8 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|