Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Müze İletişimi | SYP4521 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Sanat Yönetimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Zerrin BOYNUDELİK |
Dersi Veren(ler) | İlhan ÖZKEÇECİ |
Asistan(lar)ı | Saliha Nesli GÜL |
Dersin Amacı | Bu ders Müzecilik Yüksek Lisans Programı’ndaki öğrencilere mesleki yaşamlarında kullanabilecekleri iletişime dair bilgi ve beceri kazanmalarını hedefliyor. Bunun yanı sıra sanat ve tarih kökenli bu dalın tüketici veya müze ziyaretçileri tarafından nasıl algılandığını, bu algılamanın nasıl yönetilebileceğini göstermeyi de amaçlamaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Müze Yönetiminde İletişimin Önemi, Tarihçesi, Esasları ve Uygulama Alanları. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- İletişimin temel kavramlarını kullanabilirler.
- Müzeler için iletişim tekniklerinin önemini anlayabilirler.
- Müze iletişimi alanı ile ilgili bilgiye nasıl ulaşılacağını bilirler.
- Müze iletişimi alanı ile ilgili bilgiyi nasıl kullanacağını ve değerlendireceğini bilirler.
- Bu bilgiyi hedef kitlelere ulaştırabilirler.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim Nedir? Tarihçesi? Neden İletişim Kurarız? | NA |
2 | İletişimin Biçimleri | NA |
3 | İletişimde İnsan Faktörü | NA |
4 | Müzelerde İletişim | NA |
5 | Müzelerde İletişim | NA |
6 | Stratejik İletişim Nedir? Uygulama Alanları | NA |
7 | Stratejik İletişim Nedir? Uygulama Alanları | NA |
8 | Uygulama Örnekleri Üzerine Çalışmalar | NA |
9 | Hedef Kitle Araştırmaları / İstanbul’daki Müze Ziyaretçileri | NA |
10 | Hedef Kitle Araştırmaları / İstanbul’daki Müze Ziyaretçileri | NA |
11 | Hedef Kitle Araştırmaları / İstanbul’daki Müze Ziyaretçileri | NA |
12 | Verilerin Değerlendirilmesi | NA |
13 | Verilerin Değerlendirilmesi | NA |
14 | Verilerin Analizi | NA |
15 | İletişim Nasıl Planlanır? İletişimde Planlamanın Önemi, Araştırmaların Plana Katkısı | NA |
16 | İletişim Planı Hazırlanması ve Uygulama Çalışmaları | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 30 |
Sunum/Jüri | 1 | 15 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 4 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 2 | 6 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|