Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Sanat Yönetimi ve Çağdaş Sanat Pratiği - 1 | SYP2101 | 4 | 5 | 4 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Sanat Yönetimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Levent Çalıkoğlu |
Dersi Veren(ler) | İlhan ÖZKEÇECİ |
Asistan(lar)ı | Saliha Nesli GÜL |
Dersin Amacı | 20. Yüzyıldan günümüze sanat alanında ortaya konulan eğilimleri, akımları, manifestoları ve kuramları kültür ve sanat bağlamında ele alarak, yeni eğilimlerin örnekler aracılığıyla irdelenmesini sağlamak. |
---|---|
Dersin İçeriği | 20. Yüzyıl kültür ve sanat ortamını hazırlayan etmenler; Çağdaşlaşma sürecinde 20. Yüzyıl felsefe, bilim ve teknoloji olaylarına genel bir bakış; Aydınlanma düşüncesi; Modernite ve Modernizm; Courbet ve Realizm; Fotoğrafın ortaya çıkışı ve resim sanatına etkisi; Empresyonizm, bakma ve görme arasındaki ilişki, geleneğin yıkılması; Kentte modernizm, mekan ve zaman deneyimi olarak modern kent; 20. Yüzyılın başında sanat ve sanat eserine yönelik yeni tanımlar, kuramlar; Fovizm, yenilenen anlam ve görüntü; Kübizm, biçimin ve anlamın yıkılışı ve yeniden inşası; Fütürizm, ideolojinin sanatla buluşması. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Sanat yönetimi ve çağdaş sanat pratiği arasında bağ kurabilir.
- 20. Yüzyıldan günümüze sanat alanında ortaya konulan eğilimleri, akımları, manifestoları ve kuramları kültür ve sanat bağlamında tartışabilir.
- 20.yy'daki siyasi ve toplumsal olayların sanata yansımasını örneklerle tanımlayabilir.
- 20.yy'daki siyasi ve toplumsal olayların sanata yansımasını kuramsal metinlerle tartışabilir.
- Yeni eğilimleri örnekler aracılığıyla değerlendirebilir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 20. Yüzyıl kültür ve sanat ortamını hazırlayan etmenler | NA |
2 | Çağdaşlaşma sürecinde 20. Yüzyıl felsefe, bilim ve teknoloji olaylarına genel bir bakış | NA |
3 | Aydınlanma düşüncesi | NA |
4 | Modernite ve Modernizm | NA |
5 | Courbet ve Realizm | NA |
6 | Fotoğrafın ortaya çıkışı ve resim sanatına etkisi | NA |
7 | Empresyonizm, bakma ve görme arasındaki ilişki, geleneğin yıkılması | NA |
8 | Post-empresyonizm ve imgenin parçalara ayrılması | NA |
9 | Cezanne, Van Gogh ve Gauguin, 20. Yüzyıl için yeni açılımlar; Modern mimarlık ve Hausmann’ın Paris inşası | NA |
10 | Modern mimarlık ve Hausmann’ın Paris inşası | NA |
11 | Kentte modernizm, mekan ve zaman deneyimi olarak modern kent/ | NA |
12 | 20. Yüzyılın başında sanat ve sanat eserine yönelik yeni tanımlar, kuramlar | NA |
13 | Fovizm, yenilenen anlam ve görüntü | NA |
14 | Kübizm, biçimin ve anlamın yıkılışı ve yeniden inşası | NA |
15 | Fütürizm, ideolojinin sanatla buluşması | NA |
16 | Genel Değerlendirme | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 6 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 6 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|