Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Sanat Yönetimi ve Çağdaş Sanat Pratiği - 2 | SYP2162 | 4 | 5 | 4 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Sanat Yönetimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Levent Çalıkoğlu |
Dersi Veren(ler) | İlhan ÖZKEÇECİ |
Asistan(lar)ı | Saliha Nesli GÜL |
Dersin Amacı | 20. Yüzyıldan günümüze sanat alanında ortaya konulan eğilimleri, akımları, manifestoları ve kuramları kültür ve sanat bağlamında ele alarak, yeni eğilimlerin örnekler aracılığıyla irdelenmesini sağlamak |
---|---|
Dersin İçeriği | Dışavurumculuk .Dada ve sanatın ölümü. Konstrüktivizm, sanatın toplumsallaşma süreci, De Stijl ve resmin mimarileşmesi, Sürrealizm ve Fantastik sanat, Paris Okulu, 2. Dünya Savaşı sonrası Amerikan Soyut Dışavurumculuğu, Pop Art ve sanatın popülerleşmesi, Minimalizm ve Kavramsal Sanatın yaygınlaşması, Hiperrealizm, Happening, Fluxus ve Performans sanatından örnekler Postmodernitenin Kökenleri ve Yapısalcı Eleştirinin sanata etkisi, Postmodern mimarlık örnekleri, Postmodern sanat yapıtı örnekleri, Çağdaş Sanat Eserleri |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Sanattaki yeni oluşumların takibini yapabilir.
- Sanatın kamuya sunulması sürecinde etik, stratejik, yönetsel çözümler üretebilir.
- 20.yy'daki siyasi ve toplumsal olayların sanata yansımasını örneklerle tanımlayabilir.
- 20. Yüzyılın ikinci yarısından günümüze sanat alanında ortaya konulan eğilimleri, akımları, manifestoları ve kuramları kültür ve sanat bağlamında tartışabilir.
- Yeni eğilimleri örnekler aracılığıyla değerlendirebilir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dışavurumculuk ve sanatta öznelliğin öne çıkışı | NA |
2 | Soyut sanat ve Kandinsky | NA |
3 | Dada ve sanatın ölümü/ | NA |
4 | Konstrüktivizm, sanatın toplumsallaşma süreci | NA |
5 | De Stijl ve resmin mimarileşmesi | NA |
6 | Sürrealizm ve Fantastik sanat | NA |
7 | Paris Okulu | NA |
8 | 2. Dünya Savaşı sonrası Amerikan Soyut Dışavurumculuğu | NA |
9 | Pop Art ve sanatın popülerleşmesi | NA |
10 | Minimalizm ve Kavramsal Sanatın yaygınlaşması | NA |
11 | Hiperrealizm, Happening, Fluxus ve Performans sanatından örnekler | NA |
12 | Postmodernitenin Kökenleri ve Yapısalcı Eleştirinin sanata etkisi | NA |
13 | Postmodern mimarlık örnekleri | NA |
14 | Postmodern sanat yapıtı örnekleri | NA |
15 | Çağdaş Sanat Eserlerinin incelenmesi | NA |
16 | Genel Değerlendirme | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 4 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 6 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 6 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|