Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Küratöryal Araştırmalar | SYP3282 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Sanat Yönetimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Mehmet Emin Kahraman |
Dersi Veren(ler) | İlhan ÖZKEÇECİ |
Asistan(lar)ı | Saliha Nesli GÜL |
Dersin Amacı | Son 20 yılda bir meslek dalı haline gelen küratörlüğün sanat ortamındaki yeni konumuna tanım getirmek, dünyadaki ve ülkemizdeki küratöryel araştırmalar konusunda temel oluşturmak, güncel pratikler üzerinden bir sergi düzenlemenin düşünsel ve teknik sorunlarını araştırmak, çağdaş sanatın sergileme kriterleri üzerine karşılaştırmalı incelemelerde bulunmak ve konunun uzmanların katılımıyla bir platform oluşturmak bu dersin temel amaçlarındandır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Çağdaş ve güncel sanat ortamında küratörlüğün yeri ve önemi, küratörün çalıştığı saha ve işbirliği içerisinde olduğu oluşumlar, küratör tipleri ve çalışma yöntemleri, Küratörün sanatçı, galeriler, müzeler ve kültür kurumlarıyla ilişkisi dersin içeriğini oluşturacaktır |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci, çağdaş ve güncel sanat ortamını tahlil edebilecektir.
- Bir sergi düzenlemenin kuramsal ve pratiğe yönelik açılımları konusunda yeterli bilgiye sahip olabilecektir.
- Yerel ve uluslararası küratörlerin çalışmalarını değerlendirebilecektir.
- Küratörlük üzerine geliştirilen yaklaşımları ve uygulama biçimlerini analiz edebilecektir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çağdaş ve güncel sanat ortamını hazırlayan etmenler | NA |
2 | Küratörlük nedir ve küratör kime denir? Küratörün çalıştığı saha ve işbirliği içerisinde olduğu oluşumlar nelerdir? | NA |
3 | Tarihsel bağlam içerisinde sergi komiserliğinden küratöre uzanan öykünün gelişim dinamikleri | NA |
4 | Çağdaş sanat ortamında küratör tipleri ve çalışma yöntemleri | NA |
5 | Küratörün sanatçı, galeriler, müzeler ve kültür kurumlarıyla ilişkisi | NA |
6 | Dünyada küratörlük üzerine geliştirilen teoriler ve yaklaşımlar | NA |
7 | Türkiye’de küratörlük üzerine geliştirilen yaklaşımlar ve uygulama biçimleri | NA |
8 | Davet edilen küratörler ile tartışma | NA |
9 | Davet edilen küratörler ile tartışma | NA |
10 | Davet edilen küratörler ile tartışma | NA |
11 | Davet edilen küratörlerin ve çalışma biçimlerinin analizi | NA |
12 | Bir sergi oluşturmanın parametreleri/ | NA |
13 | Bir sergi oluşturmaya yönelik öneriler ve olası gerçekleştirilme yöntemleri hakkında konuşma | NA |
14 | Gerçekleştirilmesi düşünülen sergilerin analizi ve karşılaştırılması | NA |
15 | Küratörlük ve küratöryel araştırma sahasının çağdaş sanat ortamındaki yeri ve eleştirisi | NA |
16 | Genel Değerlendirme | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 50 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | 1 | 50 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 2 | 6 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|