Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Mesleki İngilizce - 1 | SYP2982 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Sanat Yönetimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ayşe EMENGEN |
Dersi Veren(ler) | İlhan ÖZKEÇECİ |
Asistan(lar)ı | Burak Boyraz |
Dersin Amacı | 20. Yüzyıldan günümüze sanat alanında ortaya konulan eğilimleri, akımları, manifestoları ve kuramları kültür ve sanat bağlamında ele alarak, yeni eğilimlerin örnekler aracılığıyla irdelenmesini sağlamak |
---|---|
Dersin İçeriği | Sanat ile teorik metinlerin analizi arasındaki ilişki. Sanata yaklaşımın metodunun bilgisi. Sanat tarihinde teorik metinler. Sanat yapıtlarını analiz yöntemlerine dair eleştirel metinler. Sanatı analiz eden eleştirel metinlerin temel teorileri. Modernitenin teorik metin analiz metotları. Frankfurt okulu ve teorik metinlerin analiz yöntemleri. Kontrüktivist eleştiri ve teorik metinlerin analiz yöntemleri. Postmodern çağda teorik metinlerin analiz yöntemleri.Güncel sanat yapıtları üzerinde teorik metinlerin incelenmesi ve karşılaştırılması. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- 20. Yüzyılın kültür ve sanat ortamındaki değişim-dönüşümü sosyal etmenlerle birlikte değerlendirebilir.
- Temel Mesleki İngilizce kavramlarını kullanabilir.
- Mesleki terimleri İngilizce'de kullanabilir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanıtımı | NA |
2 | Seçilen metinlerin incelenmesi | NA |
3 | Seçilen metinlerin incelenmesi | NA |
4 | Metinler üzerine tartışma | NA |
5 | Portfolyo tasarımı | NA |
6 | Kısa sunumlar | NA |
7 | Kısa sunumlar | NA |
8 | Kısa sunumlar | NA |
9 | Görsel-işitsel malzemeler aracılığıyla tartışma ortamı yaratma | NA |
10 | Görsel-işitsel malzemeler aracılığıyla tartışma ortamı yaratma | NA |
11 | Akademik makale yazımı hakkında bilgilendirme | NA |
12 | Öğrencilerin makale yazacakları konuların belirlenmesi | NA |
13 | Makale taslakları üzerine geribildirim | NA |
14 | Makale taslakları üzerine geribildirim ve tartışma | NA |
15 | Makaleler üzerine tartışma | NA |
16 | Final Sınavı | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 6 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 6 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|