Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Müze ve Galerilerde Eğitim | SYP4512 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Sanat Yönetimi Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Kadriye TEZCAN AKMEHMET |
Dersi Veren(ler) | İlhan ÖZKEÇECİ |
Asistan(lar)ı | Saliha Nesli GÜL |
Dersin Amacı | Öğrencilere bir müze için farklı izleyici gruplarına yönelik eğitim programları oluşturma ve uygulama ile ilgili temel bilgilerin kazandırılması ve müzelerde eğitim etkinliklerinin anlamı ve öneminin kavratılması. |
---|---|
Dersin İçeriği | Eğitim ve öğrenme ile ilgili temel kavramlar; müzelerde eğitim etkinliklerinin anlamı, önemi, tarihçesi, uygulama alanları; müzeler için eğitim etkinlikleri hazırlama; etkinlik kavramını belirleyen öğeler: hedef, kapsam, değerlendirme; müze-toplum-izleyici ilişkisi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Eğitim ve müze eğitimi ile ilgili temel kavramları bilmek.
- Müzelerde eğitim etkinliklerinin anlamı ve önemini kavramak.
- Bir müze için farklı izleyici gruplarına yönelik eğitim etkinlikleri hazırlanması için temel bilgi ve becerilere sahip olmak.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitimin Anlamı, Eğitim ve Öğrenme İle İlgili Temel Kavramlar | NA |
2 | Formal Eğitim-İnformal Eğitim, Eğitim Kurumlarının İşlevleri | NA |
3 | Müze Eğitiminin Anlamı, Önemi, Tarihçesi | NA |
4 | Müze-Toplum İlişkisi | NA |
5 | Müzelerde Eğitim Etkinlikleri Türleri;Müzeler İçin Eğitim Etkinlikleri Hazırlama; Etkinlik Kapsamını Belirleyen Öğelerin İrdelenmesi | NA |
6 | Ödev Sunumu | NA |
7 | Eğitim Teorileri ve Müze Eğitimi | NA |
8 | Eğitim Teorileri ve Müze Eğitimi-Müzede İnceleme | NA |
9 | Öğrenme-Öğrenme Teorileri; Öğrenme ve Müze Eğitimi | NA |
10 | İzleyici ve Öğrenme: Ödev Sunumu | NA |
11 | Gelişim Psikolojisi | NA |
12 | Gelişim Psikolojisi ve Müze Eğitimi: Müzede İnceleme | NA |
13 | Ödev Sunumu | NA |
14 | Gelişim Psikolojisi ve Müze Eğitimi | NA |
15 | Müzelerde Eğitim Etkinliklerinin Değerlendirilmesi | NA |
16 | Müzelerde Eğitim Etkinliklerinin Değerlendirilmesi | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 20 |
Sunum/Jüri | 2 | 20 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 6 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 2 | 6 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|