Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Dijital Ortamda Sanat BSP329246240
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Bileşik Sanatlar Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSanat Bölümü
Dersin KoordinatörüMuammer BOZKURT
Dersi Veren(ler)İlhan ÖZKEÇECİ
Asistan(lar)ıBahadır Uçan
Dersin AmacıSanatsal olanaklar da taşıyan bir araç olarak dijital ortam hakkında genel bir vizyon ve formasyon oluşturulması.
Dersin İçeriğiAmaç için gerekli genel kavramların ve ortamın anlaşılabilmesi için teorik ve uygulamalı çalışmalar yapılması; temel meseleleri genel anlamda ele alan bir sürecin ardından konuyla ilgili temel yazılımlar da kullanılarak, kavram ve tekniklerin bir bütünlük içeren uygulama içerisinde öğrenilebilmesi amacıyla bireysel ve grup projeler üretilmesi ve çağdaş tasarım ve sanat ortamı içerisindeki örneklerin incelenmesi.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • The Art of 3-D Computer Animation and imaging, Isaac Victor Kerlow, John Wiley & Sons, Inc., New York, 2000.
  • ART of the 20th Century, Ruhrberg, Schneckenburger, Fricke, Honnef, TASCHEN, Köln, 2000.
  • New Media in Late 20th-Century Art, Michael Rush, THAMES&HUDSON INC. London, 1999.
  • The Animation Book –a complete guide to animated filmmaking- from fkip-books to sound cartoons, Kit Laybourne, U.S.A., 1979.
  • Konuyla ilgili internet siteleri
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Bir araç ve malzeme olarak dijital ortam tanıtılacaktır.
  2. Dijital ortamın kullanılabilme becerisi kazandırılacaktır.
  3. Günümüz dünyasında gerçekleştirilen üretimler hakkında farkındalık oluşturulacaktır.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Bitmap tabanlı platformlarda temel kavramlar. / Vektör tabanlı platformlarda temel kavramlar. İlgili Yayınlar
2Bitmap tabanlı platformlarda temel kavramlar. / Vektör tabanlı platformlarda temel kavramlar. İlgili Yayınlar
3İki boyutlu ortamda görüntü oluşturma yöntemleri. / İki boyutlu ortamda hazır görüntü işleme yöntemleri. İlgili Yayınlar
4Üç boyutlu ortamda görüntü oluşturma ve işleme: Temel kavramlar.Workspace İlgili Yayınlar
5Sanal ortamda modelleme – biçim ve form –. 1. Poligon Modelleme 2. Subdivision Modelleme İlgili Yayınlar
6Sanal ortamda doku oluşturma ve kullanma (yüzey kaplaması). İlgili Yayınlar
7Sanal ortamda ışık sistemleri oluşturma. İlgili Yayınlar
8Sanal ortamda görsele yorumlama -(rendering)-. İlgili Yayınlar
9Sanal ortamda hareket ve zaman –(canlandırma)- İlgili Yayınlar
10İki ve üç boyutlu platformlararası etkileşim. / İki ve üç boyutlu imgelerin bileşik kullanımları. İlgili Yayınlar
11Dijital ortamın sanatsal üretimde kullanım olanakları ve varolan alanlar: Etkileşimli dijital sanat, Sanal gerçeklik ortamı İlgili Yayınlar
12Dijital ortamda sanat İlgili Yayınlar
13Projeİlgili Yayınlar
14Projeİlgili Yayınlar
15Projeİlgili Yayınlar
16Final sınavıİlgili Yayınlar

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar260
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati136
Laboratuar84
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması144
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)23
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)16
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok