Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Aydınlatma ve Koruma | SAN5102 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Sanat ve Tasarım ASD Müzecilik Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Kadriye TEZCAN AKMEHMET |
Dersi Veren(ler) | İlhan ÖZKEÇECİ |
Asistan(lar)ı | Saliha Nesli GÜL |
Dersin Amacı | Çok çeşitli müze nesnelerinin değişik amaçlı sınıflanması aşamasında aydınlatmaya bağlı bir değerlendirme yapabilmek. |
---|---|
Dersin İçeriği | Müze nesnelerinin ışınımların zararlı etkilerinden korunması yöntemleri ve sergilenen nesnelerin iyi ve doğru algılanması için gereken aydınlığın nitel ve nicel özellikleri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Bir müzeci olarak aydınlatmacı ile birlikte ortak çalışma yapabilir.
- Aydınlatmacının sunduğu projeyi değerlendirebilir.
- Aydınlatma uzmanlarıyla iletişim kurabilecek teknik bilgiye sahip olabilir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | CIE, verilerine göre aydınlatmada temel terimler, büyüklüklerle bu büyüklüklere ilişkin birim ve simgelerin açıklanması | NA |
2 | Morötesi ve kızılötesi ışınımların zararlarının, bu zararlara karşı önlemlerin ve filtre kullanımında dikkat edilmesi gereken noktaların açıklanması | NA |
3 | Aydınlık kavramının, ardından buna bağlı bir büyüklük olan aydınlık düzeyinin açıklanması, formüllerin oluşturulması ve birkaç basit hesap yapılması | NA |
4 | Aydınlık düzeyi ölçen aletin/lüksmetre tanıtımı ve ölçümlerin değerlendirilmesi | NA |
5 | Işınımsal Aydınlık kavramının açıklanması; morötesi ışınımsal aydınlık hesabı ile müzeler için yapılmış bir morötesi ışınım ölçen aletin kullanımı, okunan sayıların değerlendirilmesi | NA |
6 | Aydınlık kavramının ikinci büyüklüğü olan aydınlığın niteliğine giriş, ışığın doğrultusal yapısı | NA |
7 | Gölge niteliği konusun çizimlerle anlatılması | NA |
8 | 1. Ara-Sınav | NA |
9 | Aydınlatan ışığın rengi;Nesnelerin yüzey özelliklerinin aydınlatma açısından öneminin ortaya konması, yüzeylerin ışığı yansıtmada gösterdikleri 3 önemli karakterin açıklanması | NA |
10 | Görsel algılamanın doğru ve eksiksiz olması için gereken ışık ve renk karşıtlığı ve aynalaşma ile ilgili teknik birtakım bilgiler, aydınlatmada temel üç ana kuralın açıklanması | NA |
11 | Müze nesnelerinden en sık karşılaşılanlarının aydınlatılmasını, temel çizgileriyle açıklamak | NA |
12 | 2. Ara-sınav | NA |
13 | Işık kaynakları ile ilgili birtakım teknik bilgilerin basitleştirilerek anlatımı | NA |
14 | Aydınlatmada günışığı ve lamba ışığının kullanımını günümüz teknik verileriyle karşılaştırmalı olarak açıklamak | NA |
15 | Bir müze ziyareti | NA |
16 | Müze aydınlatmalarından örneklerin gösterilmesi | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 21 | 8 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 3 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|