Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Güncel Sanat Atölyesi | BSP4211 | 4 | 9 | 2 | 4 | 0 |
Önkoşullar | BSP3012 - Üç Boyutlu Sanat Atölyesi 4 |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Bileşik Sanatlar Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ertuğ ATLI |
Dersi Veren(ler) | İlhan ÖZKEÇECİ |
Asistan(lar)ı | Züleyha ALTINTAŞ |
Dersin Amacı | Tüm araştırmalar ve sonuçlarını projelerle hayata geçirebilme, estetik duyarlılığın arttırılması, yaratıcılığın geliştirilmesi, fikirlerin çeşitli malzemelerle birlikte tartışılması |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu ders farklı alanlarda uzmanlaşmış sanatçıların davet edilmesi ile işlenecektir. Böylelikle öğrencinin öğrenim sürecinde edinmesi amaçlanan sanat formasyonu dışında kalan, sanatın farklı tanımlarını irdeleyen, günlük yaşamın ve farklı malzemelerin olanaklarını araştırma ve sanata dönüştürme, çok boyutlu bir algılama, kavramsallaştırma çalışması sağlanacaktır. Kâğıt Sanatı, Bilim, Teknoloji ve Sanat, Müzeler, Geleneksel Türk Sanatlarının kavramsallaştırma ve uygulama, Kamusal Sanat gibi konular değişkenlik göstererek dinamik bir yapı ile sürdürülecektir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Çok boyutlu düşünebilme becerisi geliştirilecektir.
- Sanat ile hayat arasında ilişki kurabilme becerisi elde edilecektir.
- Ortaya koyduğu fikri araştırmalarla destekleme ve sunabilme becerisi sağlanacaktır.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içerik ve kapsamının açıklanıp, programın öğrenciye aktarılması | NA |
2 | Davet edilen sanatçının öğrencilerle tanıştırılması, yapılacak atölye çalışmasının açıklanması, sunum ve tartışmalar | NA |
3 | Uygulama süreci ve tartışmalar | NA |
4 | Yapılan uygulamaların sunumu | NA |
5 | Davet edilen sanatçının öğrencilerle tanıştırılması, yapılacak atölye çalışmasının açıklanması, sunum ve tartışmalar | NA |
6 | Uygulama süreci ve tartışmalar | NA |
7 | Yapılan uygulamaların sunumu – Ara sınav | NA |
8 | Davet edilen sanatçının öğrencilerle tanıştırılması, yapılacak atölye çalışmasının açıklanması, sunum ve tartışmalar | NA |
9 | Uygulama süreci ve tartışmalar | NA |
10 | Yapılan uygulamaların sunumu | NA |
11 | Davet edilen sanatçının öğrencilerle tanıştırılması, yapılacak atölye çalışmasının açıklanması, sunum ve tartışmalar | NA |
12 | Uygulama süreci ve tartışmalar | NA |
13 | Atölye çalışması | NA |
14 | Yapılan uygulamaların sunumu – Ara sınav | NA |
15 | Dönem boyunca yapılan çalışmalar, edinilen deneyimler ve ders hakkında öğrencilerin fikirlerinin alınması, final çalışmasına geçiş | NA |
16 | Final Sınavı | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 6 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 9 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 15 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 6 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|