Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Temel Modlaj Atölyesi 1 | BSP1231 | 3 | 5 | 2 | 2 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Bileşik Sanatlar Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ertuğ ATLI |
Dersi Veren(ler) | İlhan ÖZKEÇECİ |
Asistan(lar)ı | Züleyha ALTINTAŞ |
Dersin Amacı | Plastik formları tanımlayabilme, ışık ve form arasındaki ilişkiyi tanımlamayı, üç boyutlu çalışmanın temel prensiplerini kavramsallaştırarak geçmişten günümüze nasıl kullanıldığını araştırarak kavramayı amaçlar |
---|---|
Dersin İçeriği | Birbirinden farklı temel formları üç boyutlu olarak tanımlama çalışmalarını içerir. Farklı nesneler üzerinde ışığın almış olduğu değerleri kille uygulama alanına dönüştürür. Üç boyutta görme, gördüğünü analiz etme ve uygulama ile ilgili problemleri çözme ve problem üretme temel konulardır. Doğal formlardan plastik formlara geçisin temel prensipleri üzerinde durulur. Kullanılan malzeme sadece kildir |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Üç boyutlu görme, gördüğünü plastik bir dilde ifade etme becerisi gelişecektir.
- Öğrencinin doğaya bakışı ve gözlem yeteneği gelişecektir.
- Kilin fiziksel özellikleri kullanılarak, sunduğu olanaklar ve kendine özgü kullanım yeteneği gelişecektir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içerik ve kapsamı | NA |
2 | Oran – Orantı – Kütle ilişkisini kille uygulamaya dönüştürme | NA |
3 | Işık ve Gölge’nin oluşturduğu planları, farklı ışık alan ve yansıtan nesneler üzerinden algılama, uygulama | NA |
4 | Işık ve Gölge’nin oluşturduğu planlarını nesneler üzerinde algılama, üç boyutlu uygulamaya dönüştürme | NA |
5 | Işık ve Gölge’nin oluşturduğu planlarını nesneler üzerinde algılama, üç boyutlu uygulamaya dönüştürme | NA |
6 | Ara Sınav | NA |
7 | Daha önce edinilen form çözümleme becerisi ile bu formları bir araya getirebilme. | NA |
8 | Farklı formlardan oluşan kompozisyon üzerinde çalışma. | NA |
9 | Üç boyutta yapı çözümlemeleri üzerinde çalışma. | NA |
10 | Ara Sınav | NA |
11 | Yıl içinde yapılan araştırmaları içeren örnekler üzerinden sanat tarihi sürecini değerlendirme | NA |
12 | Yıl içinde yapılan araştırmaları içeren örnekler üzerinden sanat tarihi sürecini değerlendirme | NA |
13 | Proje üzerinde çalışma | NA |
14 | Proje üzerinde çalışma | NA |
15 | Proje üzerinde çalışma | NA |
16 | Final Sınavı | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 15 | 5 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|