Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Temel Modlaj Atölyesi 2 | BSP1232 | 3 | 4 | 1 | 4 | 0 |
Önkoşullar | BSP1231-Temel Modlaj Atölyesi 1 |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Bileşik Sanatlar Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ertuğ ATLI |
Dersi Veren(ler) | İlhan ÖZKEÇECİ |
Asistan(lar)ı | Tuğba Renkci, Bahadır Uçan |
Dersin Amacı | Form bilgisini strüktürel yasalardan yola çıkararak edindirmek amaçlanır. Doğal objeleri doğru yansıtma, kilin bir yaratım ve anlatım, tasarım aracı olarak tüm olanakları kullanılarak günümüz sanatı için özgün anlatım dili oluşturma ve yaratıcılık alanlarını çoğaltmayı amaçlamaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Görme, duyum ve estetikle ilgili deneyimlerle plastik sanatları birleştirmek. Doğal formların strüktürel yapılarını inceleyerek forma uygun doku, malzeme ve teknik araştırmalarını içerir. Dünyayı algılama, sorgulama ve kavrama için yöntem geliştirme. Strüktürel olarak form analizi yapmak temel prensiptir |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Üç boyutlu görme, gördüğünü plastik bir dilde ifade etme becerisi gelişecektir.
- Öğrencinin doğaya bakışı ve gözlem yeteneği gelişecektir.
- Kilin fiziksel özellikleri kullanılarak, sunduğu olanaklar ve kendine özgü kullanım yöntemlerini uygulayacaktır.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içerik ve kapsamı | NA |
2 | Doğal bir obje seçilerek desen etütlerinin yapılması | NA |
3 | Doğal objenin kopya edilmesi | NA |
4 | Doğal objenin kopya edilmesi | NA |
5 | Objenin doğal dokusundan yola çıkarak rölyef (kabartma) tekniği ile yeni bir form elde edilmesi | NA |
6 | Işık – Form – Doku, Tekrar ve Çeşitlilik ilkelerinin bu çalışma üzerinde uygulanması | NA |
7 | Ara Sınav | NA |
8 | Doğal objenin içyapısının incelenip strüktürel elemanların belirlenmesi | NA |
9 | Belirlenen strüktürel elemanlardan yola çıkarak bir modül oluşturma | NA |
10 | Tekrar ve Çeşitlilik ilkelerinin bu çalışma üzerinde üç boyutlu olarak uygulanması | NA |
11 | Tekrar ve Çeşitlilik ilkelerinin bu çalışma üzerinde üç boyutlu olarak uygulanması | NA |
12 | Ara Sınav | NA |
13 | Proje | NA |
14 | Proje | NA |
15 | Proje | NA |
16 | Final Sınavı | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 15 | 5 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 4 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 8 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|