Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Üç Boyutlu Sanat Atölyesi 3 | BSP3011 | 4 | 7 | 2 | 4 | 0 |
Önkoşullar | BSP2432-Üç Boyutlu Sanat Atölyesi 2 |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Bileşik Sanatlar Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ertuğ ATLI |
Dersi Veren(ler) | İlhan ÖZKEÇECİ |
Asistan(lar)ı | Orton AKINCI |
Dersin Amacı | Mekânı kavramsallaştırarak dönüştürebilme, malzemeyi kullanabilme teknik bilgi ve becerisi |
---|---|
Dersin İçeriği | Üç boyutta mekân kullanımının amacı ve üç boyutlu sanat çalışmaları nasıl mekân yaratır? Dünya sanatına ve disiplinlerarası sanata katkıları ne yönde gerçekleşmiştir? Bu derste sanat tarihi boyunca, mekân kavramı biçimsel sorunlar, fiziksel, coğrafi ve kültürel boyutlarıyla irdelenerek atölye ortamındaki farklı malzeme uygulamaları ile öğrencilerin bu sorunlara kişisel olarak çözüm üretmeleri sağlanacaktır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Mekân kavramına yönelik sorun üretebilecektir.
- Sanatsal ürünler ortaya koyup düşünebilecektir.
- Teknik bilgi ve beceri kazandıracaktır.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin içerik ve kapsamı | NA |
2 | Mekân nedir? İç mekân kavramına sanat tarihi sürecinden örnekler ile bakış | NA |
3 | Etrafımızda neye mekân diyebiliriz ya da neyi bir mekâna dönüştürebiliriz? Öğrenciden; yaşanır olmayan, sınırları olan, fiziki olarak varlığını sürdüren bir boşluğu mekâna dönüştürebilmesi için fikir alışverişi. | NA |
4 | Öğrencinin belirlediği mekânın sanat nesnesine dönüştürülmesi için araştırmaların tartışılması. | NA |
5 | Uygulama süreci öncesinde eskizlerin hazırlanması, malzeme seçimi ve uygulama öncesi malzeme ile denemeler yapılması | NA |
6 | Uygulama sürecinde eleştiriler ve tartışmalar. | NA |
7 | Ara Sınav | NA |
8 | Yaşanan bir mekânda sanatsal üretim sanat tarihi sürecinden örnekler üzerinden tartışılarak sanat eseri ile insan arasındaki ilişki irdelenir. Mekân ile ilgili yapılan kalıcı ve geçici sanat eseri arasındaki farklar nelerdir? | NA |
9 | Öğrencinin belirlediği kapalı mekân ile ilgili araştırmalar ve eskizlerin tartışılması. | NA |
10 | Uygulama yapılacak malzemeye karar verme, malzeme araştırmaları ve uygulama yapılması düşünülen malzeme ile eskizlerin hazırlanması. | NA |
11 | Tüm araştırma ve eskizlerin bir araya getirilerek maketlerin yapımına geçilir. | NA |
12 | Ara Sınav | NA |
13 | Seçilen mekâna yönelik hazırlanan maketlerin birebir uygulamaya geçilmesi, malzeme temin edilmesi | NA |
14 | Malzeme ile uygulama | NA |
15 | Malzeme ile uygulama | NA |
16 | Final Uygulama | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | 3 | 40 |
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 6 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 3 | 6 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 6 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|