Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Üç Boyutlu Sanat Atölyesi 4 | BSP3012 | 4 | 6 | 2 | 4 | 0 |
Önkoşullar | BSP3011-Üç Boyutlu Sanat Atölyesi 3 |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Bileşik Sanatlar Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ertuğ ATLI |
Dersi Veren(ler) | İlhan ÖZKEÇECİ |
Asistan(lar)ı | Tuğba Renkci |
Dersin Amacı | Üç boyutlu sanat çalışmalarının sanatın algılanışını ne yönde değiştirdiğini göstermek ve disiplinler arası sanat anlayışına katkı sağlamak. Diğer sanat alanlarının ortak kavramlarını araştırıp üç boyutlu sanat çalışmalarına dönüştürüp gündelik hayatla iletişimini sağlamayı amaçlar./ |
---|---|
Dersin İçeriği | Günümüzde üç boyutlu sanatın konumu, çağdaş malzemeler ve bu malzemelerle forma farklı yaklaşımlar, obje, üç boyutlu sanat çalışmalarında mekân kullanımı, Üç boyutlu sanatta anlam ve form sorununu güncel hayat ve sanat alanında tartışmak, üç boyutlu sanatın farklı tanımlarını irdelemek, çok boyutlu bir algılama ortamı yaratmak. Üçüncü boyutta sanat kuramları ve uygulamaları ilişki |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler üç boyutlu eleştirel çalışmaları anlama ve gerçekleştirme bilgi ve becerisini kazanacaklardır.
- Üç boyutlu estetik duyarlılıkları artacak ve yaratıcılıkları gelişecektir.
- Ortaya koyduğu fikri araştırmalarla destekleyecek ve sunabilecektir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Üç boyutlu sanat farklı sanat alanları ile hangi noktada kesişmiştir | NA |
2 | Modernizmle beraber üç boyutlu sanat hareketlerinin oluşturdukları yeni ifade olanakları ve bu olanakların geleneksel form anlayışını nasıl etkilediğinin tartışılması. Günümüzde üç boyutlu sanatın sosyal yapı içindeki yerinin incelenebilmesi için öğrencinin bugüne kadar edinmiş oldu deneyimlerle özgün çalışmalar önermesi istenir. Eskiz ve araştırma sürecine geçilir. | NA |
3 | Eskiz ve araştırmalar üzerinden tartışma, yeni ifade olanaklarının araştırılması. | NA |
4 | Uygulama sürecine geçiş. | NA |
5 | Dersin amacına yönelik olarak öğrencinin kişisel yönelimine göre önerilerin verilmesi | NA |
6 | Uygulama süreci | NA |
7 | Ara Sınav | NA |
8 | Sanatta obje kullanımı ve objeyi heykelden ayıran nitelikler nelerdir? | NA |
9 | Enstalâsyon çalışmalarının doğuşu, günümüze kadar gerçekleşen farklı anlayış ve uygulamalar üzerinden kavram, anlam ve biçim arasındaki çözümlemeler nasıl yapılmalıdır? | NA |
10 | Yerleştirme sanatı ve yeni ifade olanakları ile eskiz ve araştırma sürecine geçiş | NA |
11 | Eskiz ve araştırmaların tartışılarak özgün çalışmalara geçilir. | NA |
12 | Ara Sınav | NA |
13 | Dersin amacına ve öğrencinin kişisel yönelimi dikkate alınarak önerilerin verilmesi. | NA |
14 | Uygulama sürecine geçiş. | NA |
15 | Uygulama süreci | NA |
16 | Final Sınavı | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | 3 | 30 |
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 6 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 3 | 6 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 6 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|