Dersin Amacı | Görsel Kültür dersinin temel amacı, bilgilenme sürecinin en önemli aracı olan ‘bakış’ ve ‘görme’ olgularıyla bağlantılı olarak görsel sanatların toplumsal değişim ve dönüşümlerle ilişkisini belirlemek, böylece öğrencilerin kendi görsel üretimlerinin biçim ve içerik düzeyinde yapısal özelliklerine daha farklı, duyarlı ve eleştirel yaklaşmalarını sağlamaktır |
Dersin İçeriği | Görsel kültür dersinde, bir ‘gerçeklik yeniden-üretim mekanizması’ olarak fotografik ve sinematografik üretimin izleyici algısındaki yeri, gündelik hayattaki bakış deneyimimizin önemli bir kısmını oluşturan reklam görsellerinin estetik ve ideolojik özellikleri, resimdeki akımların fotografik ve sinematografik izdüşümleri, özellikle yazınsal sanatların ‘edebiyatın görselleşmesi’ bağlamında görüntü kültürüyle ilişkisi, soyut bir sanat olarak müziğin görsel yansımaları, bir popüler kültür ürünü olarak çizgi romanların görsel algılamaya ve diğer görsel üretim alanlarına etkisi gibi konular, görsel kültür-toplumsal yapı ilişkisi çerçevesinde ele alınmaktadır |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Gösteri Toplumu, Guy Debord, Çev: Ayşen Ekmekçi- Okşan Taşkent, Ayrıntı Yay., İstanbul, 1996 Gösterimlerin Çözümlemesi, Patrice Pavis, Çev: Şehsuvar Aktaş, Dost Yay., Ankara, 2000 Eğlence İncelemeleri, Haz: Tania Modleski, Çev: Nurdan Gürbilek, Metis Yay., İstanbul, 1995 Görünenden Fazlası, Graeme Burton, Çev: Nefin Dinç, Alan Yay., İstanbul, 1995 Reklamların Dili, Judith Willamson, Çev: Ahmet Fethi, Ütopya Yay., Ankara, 2001 Reklamlarda Kadına Yönelik Şiddet, Seçil Büker-Ayşe E. Kıran, Alan Yay., İstanbul, 1999 Algının Önceliği, Maurice Merleau-Ponty, Çev: Yusuf Yıldırım, Kabalcı Yay., İstanbul, 2006 Tasarım Felsefesine Giriş, İsmail Tunalı, YEM Yay., İstanbul, 2002 Mutluluğun Mimarisi, Alain de Botton, Çev: Banu T. Altuğ, Sel Yay., İstanbul, 2007 On Signs, Ed: Marshall Blonsky, Basil Blackwell Ltd., Oxford, 1986 The Critical Eye, Guido Ballo, Trans: R.H. Boothroyd, Heinemann, London, 1969 The Structure of Art, Jack Burnham, George Braziller Inc., New York, 1973 Objects of Desire, Adrian Forty, Thames and Hudson, London, 1995 American Photographers of the Depression, Int: Charles Hagen, Thames and Hudson, London, 1991 Photomontage, Dawn Ades, Thames and Hudson, London, 1986
|