Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Hat Sanatı İncelemeleri | SAN5312 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Sanat ve Tasarım ASD Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | İlhan ÖZKEÇECİ |
Dersi Veren(ler) | İlhan ÖZKEÇECİ |
Asistan(lar)ı | Burak Boyraz |
Dersin Amacı | Soyut değerleri içinde taşıyan ve bir yazıt, bir anıt niteliği taşıyan hat sanatının günümüze kadar gelen örneklerden yararlanarak bu sanatın estetik değerlerini tanıtmak. Genç tasarımcılara hattın çizgisel kurgusunu, derin felsefi arka planını kavrayarak bütünsel ve karakter sahibi bir sanatsal perspektif kazandırmak. / |
---|---|
Dersin İçeriği | Sanatta bütüncü bir görüşle farklı sanat dallarının işbirliği içinde ve birbiriyle bütünleşen, birbirini tamamlayan bir tasarım anlayışının geliştirilmesi önemlidir. Bu çerçevede Türk sanatının başta gelen sanatlarından birisi olan ve kültür hayatımızda mimariden sonraki etki alanı olarak mühim bir yer işgal eden hat sanatını tanımak gerekir. İslam’la birlikte gelişen hat sanatı Türk sanatkârlarının elinde çok daha farklı bir görünüme bürünmüştür. Ayrıca, yazma eserlerin ana unsuru olan hat sanatı, kitabe ve abideler yazısı olmak itibariyle kültür hayatının vazgeçilemez değerleri arasına girmiştir. Bu derste grafik ve görsel güçlü tasarımları ile dünya sanatlarını etkileyen hat sanatının tarihi süreçte gelişen çeşitli karakterleri ve yorumları tanıtılarak, günümüz sanat dünyasındaki yeri ve bu alanda yeni gelişmeler üzerinde durulacaktır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, hat sanatının uzun bir süreçte gelişen yoğun birikimlerinden yararlanabilecekler.
- Kurgusal çözümlemelere ulaşarak yeni tasarım fırsatları geliştirebilecekler.
- Kompozisyonlarının ifade ettiği çizgisel ve grafik dengeleri tanıyabilecekler.
- Yeni eğilimlere geçiş çizgisini izleyebilecekler.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hat sanatı ve Tanımı | NA |
2 | Hattın Tarihçesi | NA |
3 | Hattın Çeşitleri | NA |
4 | Yazı Malzemeleri | NA |
5 | Yazı Çeşitleri ve Meşkler | NA |
6 | İlk Dönem Hattatları | NA |
7 | Osmanlı Dönemi Hattatları | NA |
8 | Hat Tasarımları Analizi | NA |
9 | Hat Tasarımları Analizi | NA |
10 | Dekoratif Hat Çalışmaları | NA |
11 | Hattın Grafik Değerleri | NA |
12 | Çeşitli Malzemeler Üzerinde Hat | NA |
13 | Başlıca Hat formları | NA |
14 | Hat Sanatının Günümüzdeki Yansımaları | NA |
15 | Hat Sanatının Günümüzdeki Yansımaları | NA |
16 | Genel Değerlendirme | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 10 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 3 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|