Dersin Amacı | Tarihi süreçte Hun döneminden beri kullanılagelen ve devamlı geliştirilen mükemmel motif ve kompozisyon birikiminin tanıtılmasıyla bu olgunlaşmış estetik kurguların güncel sanat tasarımlarına ve hayata aktarılması. |
Dersin İçeriği | Türk sanatında tüm sanat dallarına hâkim olan ve üslup birliği içinde geliştirilen stilize hatayi, rumi, yaprak, bulut, zencerek vb motifleri tanımak, uygulama alanlarını görmek. Klasik Türk sanatı kompozisyonlarının oluşum şemaları hakkında bilgi edinmek. Türk sanatında çeşitli dönemlerde yapılmış tasarımları aktif şekillerde yorumlamak ve yeniden kurgulamak. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Özkeçeci, İlhan, Türk Sanatında Kompozisyon / Composition in Turkish Art, (Türkçe-İngilizce), Baskı: Pasifik Ofset, İstanbul 2008.
- Akar, Azade – Keskiner, Cahide, Türk Süsleme Sanatlarında Desen ve Motif, Tercüman Gazetesi Yayını, Güzel Sanatlar Matbaası, İstanbul 1978
- Arseven, Celal Esad, Türk Sanatı, Cem Yayınevi, Karaca Ofset İstanbul 1973
- Ünver, A.Süheyl, 50 Türk Motifi, Doğan Kardeş Yayınları, İstanbul 1973
- The Age of Sultan Süleyman the Magnificent, National Gallery of Art, Washington, Harry N. Abrams, Inc. New York 1987
- Miniatures Illustrations of Alısher Navoi’s Works of the XV-XIXth centuries, Hamid Suleymanov, Fazila Suleymanova Uzbek SSR. Tashkent, 1982
- Schimmel, Annemarie, Calligraphy and İslamic Culture, New York/London, 1984
- Kubish, Natascha, “Architecture” Islam -Art and Architecture-, Könemann 2000
- James, David, Islamic Art an Introduction, Hamlyn Publishing Group Limited, Printed in Czechoslovakia, 1974
- James (David) Qurans and Bindings from the Chester Beatty Library, England, 1980
- Grube E. J., Landmark of the World’s Art – The World of Islam, Paul Hamlyn, London 1966
- Blair, Sheila– Jonathan BLOOM, “Islamic Ornament”, Islam Art and Architecture, Könemann 2000.
|