| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Endüstriyel Tasarım Tarihi | SYP4410 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Sanat Yönetimi Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Seza SİNANLAR USLU |
| Dersi Veren(ler) | İlhan ÖZKEÇECİ |
| Asistan(lar)ı | Saliha Nesli GÜL, Burak Boyraz |
| Dersin Amacı | Endüstri, üretim ve tasarım ilişkisinin irdelenmesi. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Endüstriyel tasarım ürünlerinin tarihsel olarak incelenmesi |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Endüstri Devrimiyle beraber değişen üretim ve tüketim alışkanlıklarının tanınması,
- Tasarım nesnesi ve tasarımcı kimliğinin endüstrileşme sonrasında kazandığı yeni anlamlara dair bilgi edinilmesi,
- Sanat- zanaat ve tasarım alanlarının ve bu alanlardaki üretimlerinin tanımlanması.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tasarım nedir? Endüstriyel Tasarım ne demektir? Dünyada Sanayi Devrimi öncesindeki durum | NA |
| 2 | Endüstri Devrimi ve ilk endüstriyel ürünler ve fuarlar | NA |
| 3 | 1851 Londra Büyük Sanayi Fuarı, 1889 Paris Fuarı ve 1893 Chicago Fuarı | NA |
| 4 | Yerel bir örnek: Sergi-i Umumi 1863 | NA |
| 5 | Tasarım Tarihinde Sanat ve Zanaat Hareketi ve Art Nouveau | NA |
| 6 | Vize | NA |
| 7 | I. Dünya Savaşı ve paralelinde De Stijl hareketi ve Bauhaus Ekolü | NA |
| 8 | “Less is More” kavramı, Le Corbusier, Kurumsal Kimlik gelişimi | NA |
| 9 | Art Deco ve Modernizm, Futurama Sergisi | NA |
| 10 | İlk Endüstriyel Tasarımcılar1: Raymond Loewy- Henry Dreyfuss (Aerodinamik unsurlar ve tasarım) | NA |
| 11 | İlk Endüstriyel Tasarımcılar2: Norman Bel Geddes, Walter Dorwin Teague- Harold van Doren (Tasarımda ergonomi) | NA |
| 12 | II. Dünya Savaşı ve yeni tüketim alışkanlıkları | NA |
| 13 | İtalya’da Ekonomik mucize ve tasarımda İtalyan Stili | NA |
| 14 | Amerikan Rüyası: Tasarımda ABD çizgisi | NA |
| 15 | 1980’ler Postmodernizm: “Less is bore” tanımı Stüdyo Alchimia, Memphis Grubun işleri | NA |
| 16 | Tasarım Bienalleri ve günümüz tasarım kavramları | NA |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 30 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 4 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|