| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 3B Tasarm | ILT3731 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | ILT1622 – Sunum Tasarımı |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ İletişim Tasarımı Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | İletişim Tasarımı Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | İlhan ÖZKEÇECİ |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | 3boyutlu tasarım ve düzensel organizasyon biçimlerinin bilgisayar ortamında uygulamalar ile verilmesi amaçlanmaktadır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | 2. boyuttan 3.boyuta geçişte bir düzlem veya boşlukta nesne tasarımı ve komposizyon kurma, farklı kompozisyon stilleri ve varyasyonları, nesnelerin düzensel organizasyonu |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Temel 3.boyut algısı ve bilgisinin kazandırılması
- Tasarım yeteneklerinin bilgisayar ortamının sunduğu avantajlar ile değerlendirilmesi ve geliştirilmesi
- 3 boyutlu tasarım problemleri analiz etme ve çözme becerisinin geliştirilmesi
- İlişkili kaynakların değerlendirilmesi
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | 3B tasarıma giriş | NA |
| 2 | Ortogonal projeksiyon ve derste kullanılacak bilgisayar yazılımının tanıtımı | NA |
| 3 | Temel şekilleri kullanarak düzlem üzerinde 2 boyutlu kompozisyon ve varyasyonlarının oluşturulması | NA |
| 4 | Prismatik objelerle üretilmiş şekillerle bir düzlem üzerinde kompozisyonlar ve varyasyonları | NA |
| 5 | Paralel yüzeyler ile bir düzlem üzerinde kompozisyonlar ve varyasyonları | NA |
| 6 | Arasınav1 | NA |
| 7 | birleşik nesne ve modüllerle çalışma; temel biçimlerin ekleme-çıkartma işlemleri üzerinden biraraya getirilmesi | NA |
| 8 | 3 boyutlu çerçeve ve hakim içerisinde kurgulanmış birleşik nesne | NA |
| 9 | Boşluk içerisinde bir hat işaret eden birleşik nesne | NA |
| 10 | Seçilen 2 boyutlu bir sanat çalışmasının 3 boyutlu bir modelinin oluşturularak yorumlanması | NA |
| 11 | Arasınav2 | NA |
| 12 | 3boyutlu nesne üzerinde renk kullanımı ve varyasyonları | NA |
| 13 | Uzaysal düzenleme prensipleri ile farklı objelerden kompozisyon oluşturmak | NA |
| 14 | Uzaysal düzenleme prensipleri ile farklı objelerden kompozisyon oluşturmak | NA |
| 15 | Uygulama 1 | NA |
| 16 | Uygulama 2 | NA |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 2 | 40 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | ||
| Final | 1 | 60 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 3 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|