| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Mekan Tasarımı | ILT4711 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | ILT3711 - 3B Modelleme |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ İletişim Tasarımı Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | İletişim Tasarımı Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Çağatay BİLSEL |
| Dersi Veren(ler) | İlhan ÖZKEÇECİ |
| Asistan(lar)ı | Çağatay BİLSEL |
| Dersin Amacı | Etkileşimli mekan kavramının verilmesi ve kullanıcı-mekan, kullanıcı-ürün ilişkisinde multimedia ve etkileşim tasarımının rolünün kavranmasını sağlamak |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Multimedya ve etkileşim tasarımının mekansal iletişim, kullanıcı ve ürün üzerinde oynadığı rolün incelenmesi, örnek çalışmalar üzerinden etkileşimli medya ve mekan tasarımı arasındaki ilişkinin irdelenmesi. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Mimari mekana ilişkin verilerden faydalanma becerisini kazanır.
- Etkileşimli mekan ve sergileme uygulamaları için interaktif medya tasarımcısının ekibin diğer elemanlarıyla (mimar, endüstriyel tasarımcı gibi) entegre bir şekilde gerekli çalışmayı yapabilir.
- Etkileşimli teknolojileri farklı mekan verileri ile kullana becerisini kazanabilir.
- Fuar standları gibi küçük ölçekli mekan tasarımı geliştirebilir.
- İlişkili kaynak ve materyallerden faydalanabilir ve onları çeşitli projeler için değerlendirebilir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Mekan bilgisine giriş | NA |
| 2 | Mekân kavramının ana bileşeninin incelenmesi: ışık | NA |
| 3 | 3 boyutlu formun mekan içerisinde algısı | NA |
| 4 | Ağ analizi ve akış şemasının oluşturulması | NA |
| 5 | strüktür analizi için bu networkun çalışma prensibini anlamak lazım : şemsiye/tekerlek (strüktür) | NA |
| 6 | Fiziksel mekanı yatay ve düşeyde bölmek ve bağlamak | NA |
| 7 | ARASINAV 1 | NA |
| 8 | Fiziksel bir mekânın ölçülerinin temeli: ölçü, eylem- ergonomi ilişkisi antropometri | NA |
| 9 | İnsan-çevre ilişkisinin farklı yapı tipleri üzerinden eylem ve ergonomi açısından incelenmesi | NA |
| 10 | ARASINAV 2 | NA |
| 11 | Mekânsal etkileşimin temelleri | NA |
| 12 | Bilişim Teknolojilerinin Mimarlıkta kullanılması | NA |
| 13 | Etkileşimli sergilerin, standların ve kamusal alan uygulamaları | NA |
| 14 | Uygulama çalışması 1 | NA |
| 15 | Uygulama çalışması 2 | NA |
| 16 | Final | NA |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 4 | 40 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 20 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 6 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 4 | 6 | |
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 3 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|