Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Mekan Tasarımı | ILT4711 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | ILT3711 - 3B Modelleme |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İletişim Tasarımı Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İletişim Tasarımı Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Çağatay BİLSEL |
Dersi Veren(ler) | İlhan ÖZKEÇECİ |
Asistan(lar)ı | Çağatay BİLSEL |
Dersin Amacı | Etkileşimli mekan kavramının verilmesi ve kullanıcı-mekan, kullanıcı-ürün ilişkisinde multimedia ve etkileşim tasarımının rolünün kavranmasını sağlamak |
---|---|
Dersin İçeriği | Multimedya ve etkileşim tasarımının mekansal iletişim, kullanıcı ve ürün üzerinde oynadığı rolün incelenmesi, örnek çalışmalar üzerinden etkileşimli medya ve mekan tasarımı arasındaki ilişkinin irdelenmesi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Mimari mekana ilişkin verilerden faydalanma becerisini kazanır.
- Etkileşimli mekan ve sergileme uygulamaları için interaktif medya tasarımcısının ekibin diğer elemanlarıyla (mimar, endüstriyel tasarımcı gibi) entegre bir şekilde gerekli çalışmayı yapabilir.
- Etkileşimli teknolojileri farklı mekan verileri ile kullana becerisini kazanabilir.
- Fuar standları gibi küçük ölçekli mekan tasarımı geliştirebilir.
- İlişkili kaynak ve materyallerden faydalanabilir ve onları çeşitli projeler için değerlendirebilir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mekan bilgisine giriş | NA |
2 | Mekân kavramının ana bileşeninin incelenmesi: ışık | NA |
3 | 3 boyutlu formun mekan içerisinde algısı | NA |
4 | Ağ analizi ve akış şemasının oluşturulması | NA |
5 | strüktür analizi için bu networkun çalışma prensibini anlamak lazım : şemsiye/tekerlek (strüktür) | NA |
6 | Fiziksel mekanı yatay ve düşeyde bölmek ve bağlamak | NA |
7 | ARASINAV 1 | NA |
8 | Fiziksel bir mekânın ölçülerinin temeli: ölçü, eylem- ergonomi ilişkisi antropometri | NA |
9 | İnsan-çevre ilişkisinin farklı yapı tipleri üzerinden eylem ve ergonomi açısından incelenmesi | NA |
10 | ARASINAV 2 | NA |
11 | Mekânsal etkileşimin temelleri | NA |
12 | Bilişim Teknolojilerinin Mimarlıkta kullanılması | NA |
13 | Etkileşimli sergilerin, standların ve kamusal alan uygulamaları | NA |
14 | Uygulama çalışması 1 | NA |
15 | Uygulama çalışması 2 | NA |
16 | Final | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 4 | 40 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 6 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 4 | 6 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 3 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|