Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Dil Kullanımı ve İletişim | ILT3911 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ İletişim Tasarımı Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İletişim Tasarımı Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Esra Bacaksız |
Dersi Veren(ler) | İlhan ÖZKEÇECİ |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Genel olarak, iletişim alanında çalışacak kişilere bir yandan dile ve dil kullanımına ilişkin en temel bilgileri edindirmek, öte yandan, dili bilimsel yöntemlerle incelemek üzere 20. yüzyılın başında kurulan çağdaş dilbilimin temel kavram ve ilkelerini iletişim olgusu açısından değerlendirmek |
---|---|
Dersin İçeriği | Dilbilimin Temel Kavramları, dilbilimin Dalları, dilbilim Akımları, dil ve Söz’ün İletişimdeki yeri, dil aileleri, dil düzeyleri |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Temel dilbilim kavramlarını kullanabilir.
- Dil bilinci ve dil duygusu konularında yeterli bilgiye sahip olur.
- Doğru ve özenli dil kullanımı yapabilir.
- Anlam çözümlemesi yapabilir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dilin tanımı ve iletişim olgusu içindeki yeri. Doğal diller- Yapay diller. Doğal dillerin sınıflandırılması | NA |
2 | Tarih boyunca dil incelemeleri. Çağdaş dilbilimin kuruluşu ve gelişmesi.Dilbilim Okulları | NA |
3 | Dilyetisi. Dil -Söz ayrımı. | NA |
4 | Gösterge ve türleri. Dil göstergesi: gösteren – gösterilen, gönderge, östergebilim | NA |
5 | İletişim ve dilsel işlevler | NA |
6 | İletişimde dil ve dünya görüşü. İnsanın evrensel/ toplumsal / bireysel yönleri ve dil. İnsan aklının evrenselliği: dilsel tümeller. İletişimde ekinsel öğelerin yarattığı sorunlar. | NA |
7 | Arasınav 1 | NA |
8 | İletişimde anlam ve dilin anlamlandırma işlevi; düzanlam-yananlam. Anlamın dilsel ve dildışı boyutları; anlam aktarımının koşulları; söylem ve parametreleri ;sözceleme ve sözce | NA |
9 | Sözceleme dilbilimi ve özne göstergebilimi; nesne göstergebilimi - Özne göstergebilimi | NA |
10 | Dil düzeyleri; sözlü dil - yazılı dil: işleyiş düzenekleri ve kuralları | NA |
11 | Anlam-betik dilbilimi ve sözlüksel işlevler. | NA |
12 | Arasınav 2 | NA |
13 | Dil politikası ve dilsel düzenleme; uzmanlık alanlarında terim üst kurulları kurulması. | NA |
14 | Dilin gelişiminde kitle iletişim araçlarının rolü | NA |
15 | Madalyonun ters yüzü: Dil kirlenmesinde kitle iletişim araçlarının payı | NA |
16 | Çok özel yasaları olan bir dil: reklâm dili; reklâm metinlerinde ileti ve anlam | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 6 | 2 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|