Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
1950 Öncesi Tasarım Tarihi | ILT2611 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ İletişim Tasarımı Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İletişim Tasarımı Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Umut Burcu YURTSEVER |
Dersi Veren(ler) | İlhan ÖZKEÇECİ |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Geçmiş örneklere dayandırılarak öğrencilerin tasarım yetilerinin geliştirilmesi |
---|---|
Dersin İçeriği | Endüstri devriminden 1950lere tasarım süreçlerinin değerlendirilmesi |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Tasarım tarihi ile ilgili bilgi sahibi olur.
- Tasarım ürünlerinin süreçleri hakkında bilgilenir.
- Tasarım hareketlerinin yaratıcılığa etkilerini öğrenir.
- İlgili kaynakları değerlendirebilir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tasarım kavramının tarihsel süreci | NA |
2 | Aydınlanma dönemi, sonuçları, endüstri devrimi | NA |
3 | 19.yüzyılda batıdaki sanat ortamlarının tartışılması | NA |
4 | 19.yüzyılda klasik ve seçmeci tavırlar | NA |
5 | Arts & crafts hareketi | NA |
6 | Yeni sanat, yeni sanat felsefesi, temsilcileri ve ürünleri | NA |
7 | 20.yüzyıl başında resimde, mimaride, grafikte gelişen çoğulcu arayışlar | NA |
8 | Çoğulcu arayışların temsilcileri ve eserlerinden örnekler verilmesi | NA |
9 | Arasınav 1 | NA |
10 | Modernizm kavramının tartışılması | NA |
11 | Bauhaus okuluna giriş | NA |
12 | Bauhaus okulunun eğitim felsefesi | NA |
13 | Arasınav 2 | NA |
14 | Endüstri tasarımının gelişme süreci | NA |
15 | 1930’larda uluslararası sanat ortamlarının tartışılması ; Amerika, Amerika’daki sosyal ve sanatsal ortamlar | NA |
16 | Final | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 20 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 6 | 2 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|