Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
1950 Sonrası Tasarım Tarihi | ILT2612 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | ILT2611 - 1950 Öncesi Tasarım Tarihi |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ İletişim Tasarımı Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | İletişim Tasarımı Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Umut Burcu YURTSEVER |
Dersi Veren(ler) | İlhan ÖZKEÇECİ |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Öğrencinin tasarım yetisini geçmiş örneklere dayandırarak geliştirmek |
---|---|
Dersin İçeriği | 1950lerden bugüne tasarım süreçlerini irdelemek |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Tasarım tarihi, süreçleri, akımlar, yaratıcılığa katkı hakkında bilgi sahibi olur.
- Tasarım ürünlerinin yaratılma süreci hakkında bilgi sahibi olur.
- Tasarım tarihindeki belirli hareketlerin yaratıcılığı nasıl tetiklediğini anlayabilir.
- İlişkili kaynakları değerlendirebilir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1950’lerde tasarım konusundaki yeni düşünceler | NA |
2 | Wright, corbusier ve van der Rohe’nin tasarım ürünleri | NA |
3 | 1970’lerde ortaya çıkan tasarım kavramları | NA |
4 | Kuzeyli tasarımcılar | NA |
5 | Postmodern düşüncenin doğuşu ve ilkeleri | NA |
6 | Postmodern tasarımcıların sınıflandırılması | NA |
7 | Arasınav 1 | NA |
8 | Sanatta, mimaride, grafikte postmodern felsefe | NA |
9 | Yeni teknolojiler, bu teknolojiler bağlamında yeni kazanımlar | NA |
10 | Küreselleşen dünyada tasarım konusunda kazanımlar | NA |
11 | Endüstriyel ve sanatsal tasarımlar | NA |
12 | Arasınav 2 | NA |
13 | Dekonstriktivist düşünce | NA |
14 | Dekonstrüktivist tasarımcılar | NA |
15 | Yüksek teknolojinin tasarımda kullanımı ; Tasarımda bilgisayar kullanımı; Gelecekte tasarımcının üstleneceği rol | NA |
16 | Final | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | 1 | 20 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 6 | 2 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|