Duysal (Ses) Sanatları Tasarımı Lisans Programı
Programı Sunan Akademik Birim | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü | |||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Direktörü | Uğur Gülbaharlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Türü | Lisans Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Duysal (Ses) Sanatları Tasarımı Lisans Programı alanında Lisans Derecesi (Sosyal Bilimler) almaya hak kazanmaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | YTÜ Lisans programlarında öğrenim görebilmek için, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak ve başka bir örgün yükseköğretim programına kayıtlı olmamak gerekir. Yurtdışından kabul edilecek öğrenciler için YTÜ Yurt Dışından Kabul Edilecek Öğrenci Başvuru ve Kayıt Yönergesinde yer alan hükümler uygulanır. En az %30 İngilizce öğretim yapılan lisans programlarına hak kazanan öğrenciler, İngilizce Yeterlilik Sınavına (İYS) girerler. İYS ve hazırlık öğretimi, Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngilizce Öğretmenliği Programı hariç, YTÜ Yabancı Diller Yüksekokulu (YDYO) Öğretim ve Sınav Yönergesine ve diğer mevzuat hükümlerine göre yürütülür. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Bu programa yapılacak olan geçişler, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Bu programa ÖSYM tarafından yerleştirilen dikey geçiş öğrencilerinin işlemleri, 19/2/2002 tarihli ve 24676 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DC notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Tanımı | YTÜ´nin bilim ve sanatta öncü üniversite vizyonu ile özdeş, nitelikli ve sürekli geliştirilen bir eğitim planlaması doğrultusunda müzik entelektüelleri yetiştirmek. - Müziğin bilimsel, yapısal, estetik, toplumsal, tarihsel, teknolojik boyutlarına ilişkin bilgi ve becerileri kazandırmak. - Geleneksel yöntemlerle çağdaş anlayış ve teknolojiyi bütünleştirebilecek araştırmacı, yaratıcı, yenilikçi, paylaşımcı, etik değerlere saygılı, disiplinlerarası çalışma düşüncesini özümsemiş, alanındaki gelişmeleri dikkatle izleyen, besteci, müzikbilimci, müzik kuramcıları ve müzik teknolojisi uygulayıcıları yetiştirmek. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profili | - Eğitim sürecinde mesleki deneyim kazanmak. - Mesleki sorumluluklara sahip olmak. - Etik ve estetik değerleri haiz bir mesleki konum edinmek. - Sosyal dönüşümlere uygun meslekî stratejiler geliştirebilmek. - Kimlik değerlerini tanıyan ve önemseyen bir sanat bilinci taşımak. - Ululararası platformda geçerli olabilecek mesleki üretim yapmak. - Sanat ile kuramını birlikte üretebilecek bilince sahip olabilmek. - Akademik yetileri haiz bir profil sunabilmek. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Bu programdan mezun olan öğrenciler, lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma | Başarı değerlendirmesia) Bir öğrencinin bir dersten sağlayacağı başarının değerlendirilmesinde, o derse ait yarıyıl içi çalışmalarında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl içi notu ile yarıyıl sonu sınavında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl sonu notu dikkate alınır.b) Başarının ölçülmesinde yarıyıl içi notunun ağırlığı % 60 ve yarıyıl sonu sınavının ağırlığı % 40’dır. Başarı notu(1) Başarı notu aşağıda belirtildiği şekilde tespit edilir.Bunun tespitinde bağıl değerlendirme yöntemi kullanılır. a) Başarı notlarının anlamları aşağıdaki şekilde tanımlanır.
K: Kalır İ: İzinli M: Muaf E: Eksik 2) Bir dersten (DC) harf notunu alan öğrenci, bu dersi koşullu başarmış (koşullu başarılı) kabul edilir. Bu nedenle bir dersten (DC) harf notunu alan öğrencinin bu dersten başarılı sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir. Sorumlu olduğu öğretim planında koşullu başarılı dersi/dersleri bulunan öğrencinin mezun olabilmesi için tüm derslere ait AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir ve AGNO hesabına katılır. 3) G (Geçer) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz. 4) K (Kalır) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz. 5) İ (İzinli) notu, bu Yönetmeliğin ilgili maddesi uyarınca öğrenimine ara verme izni alan ve bu nedenle derse ait koşulları yerine getirmeme durumunu gösterir ve bir nota dönünceye kadar AGNO hesabına katılmaz. Dersin alındığı yarıyılı takip eden dersin bulunduğu yarıyıl sonuna kadar tamamlanmayan dersler için İ notu otomatik olarak FF’ye dönüşür. 6) M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek ilgili yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilen nottur ve AGNO hesabına katılmaz. Mazeret, Bütünleme ve Mezuniyet sınavları(1) Mazeret sınavı, yarıyıl içi sınavı için yapılır. Yarıyıl içinde iki sınav yapılması durumunda öğrenci sadece bunlardan biri için mazeret sınavına girebilir. Öğrencinin bir dersten mazeret sınavına alınıp alınmayacağı ve mazeret sınavlarının nasıl yapılacağı, Senato tarafından belirlenen esaslara göre yürütülür. Yarıyıl sonu sınavı için mazeret sınav hakkı verilmez.(2) Bütünleme sınavına ilişkin esaslar şunlardır:
a) Bütünleme sınavına girebilmek için; ilgili derslere sınavın yapılacağı eğitim-öğretim yılında kayıt yaptırmış olmak ve bu derslerin yarıyıl sonu sınavına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmak zorunludur. Bütünleme sınavlarına giremeyen öğrencilere bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları | Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim planında yer alan tüm dersleri, uygulamaları, staj ve benzeri çalışmaları başarı ile ağırlıklı genel not ortalaması en az (2.00) olacak şekilde tamamlamaları gerekmektedir. |
Program Çıktıları
- Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar.
- Müzik alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar.
- Müzik alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler.
- Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uyugulayabilme becerisini geliştirirler.
- Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler.
- Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler
- Müzik alanı konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler.
- İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler.
- Duysal (Ses) Sanatları Tasarımı Programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler.
- Duysal (Ses) Sanatları Tasarımı Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; kompozisyon, müzikoloji, müzik kuramı ve müzik teknolojileri alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar.
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
DTP1801 | Solfej 1 | 2 | 2 | 0 | 3 | 6 | |
MDB1051 | İngilizce I | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SYP1611 | Uygarlık ve Sanat Tarihi 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC0001 | Mesleki Seçmeli 1 | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
MTP1151 | Müzik Tarihi Antik Yunan ve Rönesans | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
BSP1101 | Temel Tasarım 1 | 2 | 4 | 0 | 4 | 8 | |
30 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
DTP1802 | Solfej 2 | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
MDB1052 | İngilizce II | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SYP1612 | Uygarlık ve Sanat Tarihi 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC0002 | Mesleki Seçmeli 2 | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
MTP1152 | Müzik Tarihi Barok | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
MTP1162 | Yardımcı Piyano 1 | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | |
BSP1102 | Temel Tasarım 2 | 2 | 4 | 0 | 4 | 8 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0003 | Seçmeli 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
MTP2161 | Yardımcı Piyano 2 | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | |
DTP2811 | Armoni 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
DTP2821 | Uzmanlık Alan Semineri - 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
MTP2171 | Koro 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
SEC0004 | Mesleki Seçmeli 4 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SEC0005 | Mesleki Seçmeli 3 | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
TDB1031 | Türkçe 1 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
MTP2151 | Müzik Tarihi Klasik | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
DTP2801 | Solfej 3 | 2 | 2 | 0 | 3 | 3 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0006 | Seçmeli 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
MTP2162 | Yardımcı Piyano 3 | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | |
DTP2812 | Armoni 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
DTP2822 | Uzmanlık Alan Semineri - 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
MTP2172 | Koro 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
SEC0007 | Mesleki Seçmeli 6 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SEC0008 | Mesleki Seçmeli 5 | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
TDB1032 | Türkçe 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
DTP2802 | Solfej 4 | 2 | 2 | 0 | 3 | 3 | |
MTP2152 | Müzik Tarihi 19. Yüzyıl | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
30 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0009 | Seçmeli 3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
MTP3161 | Yardımcı Piyano 4 | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | |
DTP3821 | Uzmanlık Alan Semineri - 3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
DTP3831 | Form Bilgisi 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
DTP3841 | Bilgisayar Ortamında Müzik Yazılımı | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SEC0010 | Mesleki Seçmeli 7 | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
MTP3151 | Müzik Tarihi 1900/1950 Arası | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
ATA1031 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
DTP3801 | Solfej 5 | 2 | 2 | 0 | 3 | 3 | |
DTP3811 | Armoni 3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
30 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0011 | Seçmeli 4 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
BSP3282 | Disiplinlerarası Sanat | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
MTP3162 | Yardımcı Piyano Bitirme | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 | |
DTP3822 | Uzmanlık Alan Semineri - 4 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
DTP3832 | Form Bilgisi 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
MTP3152 | Müzik Tarihi 1950 Sonrası | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC0012 | Mesleki Seçmeli 8 | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
ATA1032 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
DTP3802 | Solfej 6 | 2 | 2 | 0 | 3 | 3 | |
DTP3812 | Armoni 4 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
30 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
DTP4801 | Solfej 7 | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
DTP4831 | Form Bilgisi 3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
DTP4811 | Armoni 5 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
DTP4821 | Uzmanlık Alan Projesi | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
SEC0013 | Mesleki Seçmeli 10 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
MTP4151 | Müzik Tarihi Ulusal | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SEC0014 | Mesleki Seçmeli 9 | 2 | 2 | 0 | 3 | 7 | |
30 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
DTP4000 | Bitirme Çalışması | 0 | 12 | 0 | 6 | 11 | |
SEC0015 | Mesleki Seçmeli 11 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SEC0016 | Mesleki Seçmeli 12 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
SEC0017 | Mesleki Seçmeli 13 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
SEC0018 | Mesleki Seçmeli 14 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
SEC0019 | Sosyal Seçmeli 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
30 Toplam: | |||||||
240 Program Toplam AKTS: | |||||||
Mesleki Seçmeli 1 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
DTP1511 | Kompozisyona Giriş | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
DTP1521 | Ses Fiziği ve Akustiğe Giriş | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
DTP1541 | Müzik Kuramına Giriş | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
DTP1531 | Müzikolojiye Giriş | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
Mesleki Seçmeli 2 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
DTP1552 | Temel Kompozisyon Teknikleri | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
DTP1562 | Ses Kayıt Teknikleri | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
DTP1582 | Ses ve Ses Sistemleri | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
DTP1572 | Bibliyografya Bilgisi | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
Mesleki Seçmeli 3 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
DTP2931 | Tarihsel Müzikoloji | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
DTP2511 | Temel Biçimler İçin Kompozisyon | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
DTP2541 | Erken Dönem Müzik Sistemleri | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
DTP2521 | Midi Sentezleyiciler ve Sentezleme Teknikleri | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
Mesleki Seçmeli 5 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
DTP2542 | Alan Araştırmasında Yöntem | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
DTP2522 | Oda Müziği İçin Kompozisyon | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
DTP2512 | İndirgeme ve Miksleme Teknikleri | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
DTP2582 | Dizi Kuramı ve Diziler | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
Mesleki Seçmeli 7 | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
DTP3561 | Müzik Yazısı Yöntemleri | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
DTP3511 | Çalgı ve Ses İçin Kompozisyon | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
DTP3521 | Mastering | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
DTP3541 | Makam ve Usul Sınıflamaları | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
Mesleki Seçmeli 8 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
DTP3572 | Transkripsiyon ve Analiz | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
DTP3592 | Yaylı Çalgılar İçin Kompozisyon | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
DTP3562 | Performans Ortamları için Ses Tasarımı | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
DTP3542 | Karşılaştırmalı Makam Bilgisi | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
Mesleki Seçmeli 9 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
DTP4531 | Dünya Müzik Kültürleri | 2 | 2 | 0 | 3 | 7 | |
DTP4511 | Geniş Çalgı Toplulukları İçin Kompozisyon | 2 | 2 | 0 | 3 | 7 | |
DTP4521 | Etkileşimli Elektronik Müzik Tasarımı | 2 | 2 | 0 | 3 | 7 | |
DTP4541 | Transpozisyon, Usul ve Makam Kuramı | 2 | 2 | 0 | 3 | 7 | |
Mesleki Seçmeli 4-6 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
MTP4251 | Halk Müziği Bilgileri 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
MTP4252 | Halk Müziği Bilgileri 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
DTP2701 | Armoniye Giriş | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
DTP2722 | Armoni Teknikleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
DTP2751 | Toplumsal Cinsiyet ve Müzik | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
DTP2861 | Kontrpuana Giriş | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
DTP2872 | İleri Kontrpuan | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
DTP2672 | Elektroakustik Kompozisyon | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
DTP2671 | Ses Programlama | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
Mesleki Seçmeli 13-14 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
BSP3341 | 20. Yüzyıl Sanat Teorileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
BSP3352 | Batı Mitolojisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
BSP3301 | Doğu Mitolojisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
BSP3371 | Kültürel Antropoloji - 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
BSP4332 | Felsefe ve Sanat | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
BSP2372 | Çağdaş Fotoğraf Pratiği Ve Günümüz Sanatına Yansımaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
BSP2421 | Sanat ve Görsel Algılama | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
BSP2322 | Çağdaş Türk Sanatı | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
SYP1392 | Sanat Pedagojisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
SYP1422 | Sanatçı Hakları | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
SYP2441 | Sanat ve Matematik | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
SYP4451 | Modern ve Postmodern Kuram Eleştirileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
SYP4462 | Sanat Yapıtı Üzerinden Toplumsal Yapı İncelemeleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
ILT3722 | Görsel Medya İçin Ses Tasarımı | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
ILT2732 | Ses Üretim Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
ILT4712 | Film Eleştirisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
DTP4662 | Makam Yazısı Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
DTP4841 | Türk Müziği Usulleri 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
DTP4852 | Türk Müziği Usulleri 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
Seçmeli 1 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
MDB2051 | İngilizce Okuma ve Konuşma | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
DTP2571 | Alan Araştırma Teknikleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
Seçmeli 2 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
DTP2862 | Mesleki İngilizce 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
MTP2232 | Müzisyenler İçin Terminoloji 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
Seçmeli 3 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
DTP3861 | Mesleki İngilizce 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
MTP3231 | Müzisyenler İçin Terminoloji 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
Seçmeli 4 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
MDB3032 | İş Hayatı için İngilizce | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
DTP3522 | Organolojiye Giriş | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
Sosyal Seçmeli 1 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ITC1020 | Toplumsal Yapılar ve Tarihsel Dönüşümler | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3010 | Sosyoloji | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3020 | Felsefeye Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3150 | Tarih ve Sinema | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3210 | Çağdaş Toplum ve İletişim | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3260 | Kültürel Çalışmalar ve Kimlik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3330 | Çevre ve Ekoloji | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3420 | Osmanlı Devletinin Toplumsal Yapısı | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3550 | İnsan Hakları | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3320 | İktisadi Suçlar | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3270 | İstanbul: Dün, Bugün ve Yarın | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3560 | Siyaset Felsefesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB2030 | Bilim Felsefesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB2080 | Toplumsal Dönüşüm Süreçlerinde Kadın | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB2090 | Demokrasi Kültürünün İlke ve Kurumları | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3130 | Siyasal İdeolojiler: Kuram ve Tarih | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3390 | Uygarlık Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3220 | Modernite ve Tüketim Toplumu | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
Mesleki Seçmeli 10-11-12 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
DTP4642 | Miksaj Analizi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
DTP4762 | Türkiye Müzikleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
DTP4681 | Uygulamalı Müzik Etnografyası | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
DTP4782 | Müzikal Kültürler: Bölgeler Ve Akımlar | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
DTP4791 | Müzikolojide Güncel Tartışmalar | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
DTP4741 | Çalgı Bilgisi ve Orkestrasyon | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
DTP4691 | Uygulamalı Makam Analizi 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
DTP4692 | Uygulamalı Makam Analizi 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
DTP4652 | Müzik Fiziği | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
Diğer Notlar
"Zorunlu Seçmeli Dersler 1" Güz Yarıyılı'nda, "Zorunlu Seçmeli Dersler 2" Bahar Yarıyılı'nda alınması gereken dal dersleridir.Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
DTP1801 | Solfej 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 |
MDB1051 | İngilizce I | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SYP1611 | Uygarlık ve Sanat Tarihi 1 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 |
MTP1151 | Müzik Tarihi Antik Yunan ve Rönesans | 3 | 5 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 5 | 2 |
BSP1101 | Temel Tasarım 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 2 |
DTP1511 | Kompozisyona Giriş | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
DTP1521 | Ses Fiziği ve Akustiğe Giriş | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
DTP1541 | Müzik Kuramına Giriş | 2 | 4 | 3 | 2 | 3 | 5 | 2 | 1 | 5 | 5 |
DTP1531 | Müzikolojiye Giriş | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
DTP1802 | Solfej 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 |
SYP1612 | Uygarlık ve Sanat Tarihi 2 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 |
MTP1152 | Müzik Tarihi Barok | 3 | 5 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 5 | 2 |
MTP1162 | Yardımcı Piyano 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 |
BSP1102 | Temel Tasarım 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 |
MDB1052 | İngilizce II | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 |
DTP1552 | Temel Kompozisyon Teknikleri | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
DTP1562 | Ses Kayıt Teknikleri | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
DTP1582 | Ses ve Ses Sistemleri | 2 | 4 | 3 | 2 | 3 | 5 | 2 | 1 | 5 | 5 |
DTP1572 | Bibliyografya Bilgisi | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
MTP2161 | Yardımcı Piyano 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 |
DTP2811 | Armoni 1 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
DTP2821 | Uzmanlık Alan Semineri - 1 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
MTP2171 | Koro 1 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 |
TDB1031 | Türkçe 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 |
MTP2151 | Müzik Tarihi Klasik | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 |
DTP2801 | Solfej 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 4 | 4 |
DTP2511 | Temel Biçimler İçin Kompozisyon | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
DTP2541 | Erken Dönem Müzik Sistemleri | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 2 | 5 | 5 |
DTP2521 | Midi Sentezleyiciler ve Sentezleme Teknikleri | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
DTP2931 | Tarihsel Müzikoloji | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
MTP2162 | Yardımcı Piyano 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 |
DTP2812 | Armoni 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
DTP2822 | Uzmanlık Alan Semineri - 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
MTP2172 | Koro 2 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 |
TDB1032 | Türkçe 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 |
DTP2802 | Solfej 4 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 |
MTP2152 | Müzik Tarihi 19. Yüzyıl | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 |
DTP2522 | Oda Müziği İçin Kompozisyon | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
DTP2512 | İndirgeme ve Miksleme Teknikleri | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
DTP2582 | Dizi Kuramı ve Diziler | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 2 | 5 | 5 |
DTP2542 | Alan Araştırmasında Yöntem | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
MTP3161 | Yardımcı Piyano 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 |
DTP3821 | Uzmanlık Alan Semineri - 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
DTP3831 | Form Bilgisi 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
DTP3841 | Bilgisayar Ortamında Müzik Yazılımı | 1 | 2 | 4 | 1 | 1 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 |
MTP3151 | Müzik Tarihi 1900/1950 Arası | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
ATA1031 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 |
DTP3801 | Solfej 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 2 | 2 | 4 | 4 | 5 | 5 |
DTP3811 | Armoni 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
DTP3511 | Çalgı ve Ses İçin Kompozisyon | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
DTP3521 | Mastering | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
DTP3541 | Makam ve Usul Sınıflamaları | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 |
DTP3561 | Müzik Yazısı Yöntemleri | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
MTP3162 | Yardımcı Piyano Bitirme | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 |
DTP3822 | Uzmanlık Alan Semineri - 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
DTP3832 | Form Bilgisi 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
MTP3152 | Müzik Tarihi 1950 Sonrası | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 |
BSP3282 | Disiplinlerarası Sanat | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 2 | 2 | 5 | 3 | 3 |
ATA1032 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 |
DTP3802 | Solfej 6 | 3 | 5 | 3 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 | 5 | 5 |
DTP3812 | Armoni 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
DTP3592 | Yaylı Çalgılar İçin Kompozisyon | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
DTP3562 | Performans Ortamları için Ses Tasarımı | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
DTP3542 | Karşılaştırmalı Makam Bilgisi | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 |
DTP3572 | Transkripsiyon ve Analiz | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
DTP4801 | Solfej 7 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
DTP4831 | Form Bilgisi 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
DTP4811 | Armoni 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
DTP4821 | Uzmanlık Alan Projesi | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 |
MTP4151 | Müzik Tarihi Ulusal | 5 | 4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 |
DTP4511 | Geniş Çalgı Toplulukları İçin Kompozisyon | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
DTP4521 | Etkileşimli Elektronik Müzik Tasarımı | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
DTP4541 | Transpozisyon, Usul ve Makam Kuramı | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
DTP4531 | Dünya Müzik Kültürleri | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
DTP4000 | Bitirme Çalışması | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
DTP2861 | Kontrpuana Giriş | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 |
DTP2872 | İleri Kontrpuan | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 |
DTP2672 | Elektroakustik Kompozisyon | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
DTP2671 | Ses Programlama | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
DTP2751 | Toplumsal Cinsiyet ve Müzik | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
MTP4251 | Halk Müziği Bilgileri 1 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 1 | 2 | 5 | 5 | 3 |
MTP4252 | Halk Müziği Bilgileri 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 2 | 5 | 5 | 5 |
DTP2701 | Armoniye Giriş | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 5 |
DTP2722 | Armoni Teknikleri | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
DTP4662 | Makam Yazısı Teknikleri | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 4 |
DTP4841 | Türk Müziği Usulleri 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 4 | 4 |
DTP4852 | Türk Müziği Usulleri 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 |
BSP3341 | 20. Yüzyıl Sanat Teorileri | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 |
BSP3352 | Batı Mitolojisi | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 |
BSP3301 | Doğu Mitolojisi | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 |
BSP3371 | Kültürel Antropoloji - 1 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 |
BSP4332 | Felsefe ve Sanat | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 |
BSP2372 | Çağdaş Fotoğraf Pratiği Ve Günümüz Sanatına Yansımaları | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 1 |
BSP2421 | Sanat ve Görsel Algılama | 5 | 1 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 |
BSP2322 | Çağdaş Türk Sanatı | 5 | 2 | 2 | 4 | 2 | 1 | 3 | 3 | 4 | 3 |
SYP1392 | Sanat Pedagojisi | 3 | 2 | 4 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 |
SYP1422 | Sanatçı Hakları | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | 3 |
SYP2441 | Sanat ve Matematik | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 | 5 | 4 | 4 |
SYP4451 | Modern ve Postmodern Kuram Eleştirileri | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 |
SYP4462 | Sanat Yapıtı Üzerinden Toplumsal Yapı İncelemeleri | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 |
ILT3722 | Görsel Medya İçin Ses Tasarımı | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ILT2732 | Ses Üretim Teknikleri | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ILT4712 | Film Eleştirisi | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 |
MDB2051 | İngilizce Okuma ve Konuşma | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 |
DTP2571 | Alan Araştırma Teknikleri | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 |
DTP2862 | Mesleki İngilizce 1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 |
MTP2232 | Müzisyenler İçin Terminoloji 1 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
DTP3861 | Mesleki İngilizce 2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 |
MTP3231 | Müzisyenler İçin Terminoloji 2 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
MDB3032 | İş Hayatı için İngilizce | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 |
DTP3522 | Organolojiye Giriş | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 |
ITC1020 | Toplumsal Yapılar ve Tarihsel Dönüşümler | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ITB3010 | Sosyoloji | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 |
ITB3020 | Felsefeye Giriş | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ITB3150 | Tarih ve Sinema | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ITB3210 | Çağdaş Toplum ve İletişim | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ITB3260 | Kültürel Çalışmalar ve Kimlik | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 |
ITB3330 | Çevre ve Ekoloji | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ITB3420 | Osmanlı Devletinin Toplumsal Yapısı | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 |
ITB3550 | İnsan Hakları | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |
ITB3320 | İktisadi Suçlar | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 |
ITB3270 | İstanbul: Dün, Bugün ve Yarın | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 |
ITB3560 | Siyaset Felsefesi | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ITB2030 | Bilim Felsefesi | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 |
ITB2080 | Toplumsal Dönüşüm Süreçlerinde Kadın | 4 | 2 | 2 | 4 | 4 | 2 | 4 | 3 | 4 | 3 |
ITB2090 | Demokrasi Kültürünün İlke ve Kurumları | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 3 |
ITB3130 | Siyasal İdeolojiler: Kuram ve Tarih | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ITB3390 | Uygarlık Tarihi | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 |
ITB3220 | Modernite ve Tüketim Toplumu | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 |
DTP4741 | Çalgı Bilgisi ve Orkestrasyon | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 1 | 5 | 3 | 5 | 5 |
DTP4691 | Uygulamalı Makam Analizi 1 | 1 | 3 | 2 | 4 | 1 | 1 | 2 | 4 | 4 | 5 |
DTP4692 | Uygulamalı Makam Analizi 2 | 2 | 4 | 3 | 5 | 2 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 |
DTP4652 | Müzik Fiziği | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
DTP4762 | Türkiye Müzikleri | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 2 | 4 | 4 |
DTP4681 | Uygulamalı Müzik Etnografyası | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
DTP4782 | Müzikal Kültürler: Bölgeler Ve Akımlar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
DTP4791 | Müzikolojide Güncel Tartışmalar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
DTP4642 | Miksaj Analizi | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) VE PROGRAM ÇIKTISI (PÇ) İLİŞKİ MATRİSİ
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yettkinlik | |
PÇ-1 | X | X | X | X | X | X | ||
PÇ-2 | X | X | X | X | X | X | ||
PÇ-3 | X | X | X | X | X | X | ||
PÇ-4 | X | X | X | X | X | X | ||
PÇ-5 | X | X | X | X | ||||
PÇ-6 | X | X | X | X | ||||
PÇ-7 | X | X | X | X | X | |||
PÇ-8 | X | X | X | X | X | |||
PÇ-9 | X | X | X | X | X | X | X | X |
PÇ-10 | X | X | X | X | X | X | X | X |