Dans Lisans Programı
Programı Sunan Akademik Birim | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü | |||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Direktörü | Ayrin Ersöz | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Türü | Lisans Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Dans Lisans Programı alanında Lisans Derecesi (Sosyal Bilimler) almaya hak kazanmaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | YTÜ Lisans programlarında öğrenim görebilmek için, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak ve başka bir örgün yükseköğretim programına kayıtlı olmamak gerekir. Yurtdışından kabul edilecek öğrenciler için YTÜ Yurt Dışından Kabul Edilecek Öğrenci Başvuru ve Kayıt Yönergesinde yer alan hükümler uygulanır. En az %30 İngilizce öğretim yapılan lisans programlarına hak kazanan öğrenciler, İngilizce Yeterlilik Sınavına (İYS) girerler. İYS ve hazırlık öğretimi, Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngilizce Öğretmenliği Programı hariç, YTÜ Yabancı Diller Yüksekokulu (YDYO) Öğretim ve Sınav Yönergesine ve diğer mevzuat hükümlerine göre yürütülür. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Bu programa yapılacak olan geçişler, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Bu programa ÖSYM tarafından yerleştirilen dikey geçiş öğrencilerinin işlemleri, 19/2/2002 tarihli ve 24676 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DC notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Tanımı | - YTÜ´nin bilim ve sanatta öncü üniversite vizyonu ile özdeş, nitelikli ve sürekli geliştirilen bir eğitim planlaması doğrultusunda danscı ve koreograf yetiştirmek. - Müziğin bilimsel, yapısal, estetik, toplumsal, tarihsel, teknolojik boyutlarına ilişkin bilgi ve becerileri kazandırmak. - Geleneksel yöntemlerle çağdaş anlayış ve teknolojiyi bütünleştirebilecek araştırmacı, yaratıcı, yenilikçi, paylaşımcı, etik değerlere saygılı, disiplinlerarası çalışma düşüncesini özümsemiş, alanındaki gelişmeleri dikkatle izleyen, dansçı, koreograf ve dans eğitmenleri yetiştirmek. - Meslek adaylarını, bilim ve sanatta öncü bir üniversite vizyonu uyarınca, nitelikli ve sürekli geliştirilen bir eğitim planlaması doğrultusunda yetiştirmek. - Eğitim sürecinde mesleki deneyim kazanmak. - Mesleki sorumluluklara sahip olmak. - Etik ve estetik değerleri haiz bir mesleki konum edinmek. - Sosyal dönüşümlere uygun meslekî stratejiler geliştirebilmek. - Kimlik değerlerini tanıyan ve önemseyen bir sanat bilinci taşımak. - Ululararası platformda geçerli olabilecek mesleki üretim yapmak. - Sanat ile kuramını birlikte üretebilecek bilince sahip olabilmek. - Akademik yetileri haiz bir profil sunabilmek. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profili | Dans Anasanat Dalı mezunları, dansçı, koreograf ve dans eğitmeni olarak şehir tiyatroları, Devlet Opera ve Balesi bünyesinde kurulan Modern Dans Topluluğu,özel dans okullarında ve orta öğretim kurumlarında seçmeli ders olarak dans dersi eğitmeni olarak istihdam edilirler. Bunun dışında akademik kariyer yapmakta olan mezunlarımız üniversitelerde kurulan Tiyatro ve Oyunculuk bölümlerinde dans, hareket ve doğaçlama derslerini vermek üzere istihdam edilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Bu programdan mezun olan öğrenciler, lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma | Başarı değerlendirmesia) Bir öğrencinin bir dersten sağlayacağı başarının değerlendirilmesinde, o derse ait yarıyıl içi çalışmalarında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl içi notu ile yarıyıl sonu sınavında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl sonu notu dikkate alınır.b) Başarının ölçülmesinde yarıyıl içi notunun ağırlığı % 60 ve yarıyıl sonu sınavının ağırlığı % 40’dır. Başarı notu(1) Başarı notu aşağıda belirtildiği şekilde tespit edilir.Bunun tespitinde bağıl değerlendirme yöntemi kullanılır. a) Başarı notlarının anlamları aşağıdaki şekilde tanımlanır.
K: Kalır İ: İzinli M: Muaf E: Eksik 2) Bir dersten (DC) harf notunu alan öğrenci, bu dersi koşullu başarmış (koşullu başarılı) kabul edilir. Bu nedenle bir dersten (DC) harf notunu alan öğrencinin bu dersten başarılı sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir. Sorumlu olduğu öğretim planında koşullu başarılı dersi/dersleri bulunan öğrencinin mezun olabilmesi için tüm derslere ait AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir ve AGNO hesabına katılır. 3) G (Geçer) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz. 4) K (Kalır) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz. 5) İ (İzinli) notu, bu Yönetmeliğin ilgili maddesi uyarınca öğrenimine ara verme izni alan ve bu nedenle derse ait koşulları yerine getirmeme durumunu gösterir ve bir nota dönünceye kadar AGNO hesabına katılmaz. Dersin alındığı yarıyılı takip eden dersin bulunduğu yarıyıl sonuna kadar tamamlanmayan dersler için İ notu otomatik olarak FF’ye dönüşür. 6) M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek ilgili yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilen nottur ve AGNO hesabına katılmaz. Mazeret, Bütünleme ve Mezuniyet sınavları(1) Mazeret sınavı, yarıyıl içi sınavı için yapılır. Yarıyıl içinde iki sınav yapılması durumunda öğrenci sadece bunlardan biri için mazeret sınavına girebilir. Öğrencinin bir dersten mazeret sınavına alınıp alınmayacağı ve mazeret sınavlarının nasıl yapılacağı, Senato tarafından belirlenen esaslara göre yürütülür. Yarıyıl sonu sınavı için mazeret sınav hakkı verilmez.(2) Bütünleme sınavına ilişkin esaslar şunlardır:
a) Bütünleme sınavına girebilmek için; ilgili derslere sınavın yapılacağı eğitim-öğretim yılında kayıt yaptırmış olmak ve bu derslerin yarıyıl sonu sınavına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmak zorunludur. Bütünleme sınavlarına giremeyen öğrencilere bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları | Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim planında yer alan tüm dersleri, uygulamaları, staj ve benzeri çalışmaları başarı ile ağırlıklı genel not ortalaması en az (2.00) olacak şekilde tamamlamaları gerekmektedir. |
Program Çıktıları
- Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye ve dans alaninda, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlama becerisine sahip olurlar.
- Dans alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alana özgü kuramsal, tarihsel, estetik ve teknik bilgiye sahip olurlar.
- Dans alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler.
- Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uyugulayabilme becerisini geliştirirler.
- Dans ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşabilir, sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler.
- Dans ile ilgili İngilizce kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler./
- Dans alanı konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler.
- Dansın temel kavramlarını, koreografi yöntemlerini ve 21.yy ‘ın çağdaş dans yönelimlerini yetkin bir şekilde özümseyebilir ve yaratıcı ürünler olarak ortaya koyabilirler
- Çağdaş dans alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar.
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
BSP1101 | Temel Tasarım 1 | 2 | 4 | 0 | 4 | 8 | |
TDB1031 | Türkçe 1 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
SYP1611 | Uygarlık ve Sanat Tarihi 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
MDB1051 | İngilizce I | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
DNS1421 | Anatomi ve Kineziyoloji | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
DNS1411 | Doğaçlama 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
DNS1321 | Temel Bale Kavramları | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
DNS1211 | Beden ve Hareket Farkındalığı | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
MDB1052 | İngilizce II | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BSP1102 | Temel Tasarım 2 | 2 | 4 | 0 | 4 | 8 | |
TDB1032 | Türkçe 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
SYP1612 | Uygarlık ve Sanat Tarihi 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
DNS1322 | Bale 1 | 2 | 2 | 0 | 3 | 6 | |
DNS1222 | Çağdaş Dans Tekniklerine Giriş | 3 | 2 | 0 | 4 | 5 | |
DNS1422 | Doğaçlama-2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0001 | Mesleki Seçmeli 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
MDB2051 | İngilizce Okuma ve Konuşma | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
DNS2631 | Bale 2 | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
DNS2621 | Çağdaş Dans Teknikleri 1 | 2 | 4 | 0 | 4 | 7 | |
DNS2451 | Dansta Müzik ve Ritim | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
DNS2641 | Dans Kompozisyonu | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
SEC0002 | Mesleki Seçmeli 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0003 | Mesleki Seçmeli 3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
DNS2622 | Çağdaş Dans Teknikleri 2 | 2 | 4 | 0 | 4 | 7 | |
DNS2542 | Mesleki İngilizce 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
DNS2632 | Bale 3 | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
DNS2642 | Dans Prodüksyonu | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
DNS2662 | Müzik Teorileri | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
SEC0004 | Mesleki Seçmeli 4 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
DNS3631 | Bale 4 | 3 | 2 | 0 | 4 | 7 | |
SEC0005 | Mesleki Seçmeli 5 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
DNS3251 | Çağdaş Dans Teknikleri 3 | 4 | 2 | 0 | 5 | 7 | |
DNS3551 | Mesleki İngilizce 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
DNS3641 | Performans | 3 | 0 | 0 | 3 | 8 | |
30 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0006 | Mesleki Seçmeli 6 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
BSP3282 | Disiplinlerarası Sanat | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
MDB3032 | İş Hayatı için İngilizce | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | |
DNS3362 | Bale 5 | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 | |
DNS3622 | Çağdaş Dans Teknikleri – 4 | 4 | 4 | 0 | 6 | 7 | |
DNS3642 | Koreografi Yöntemleri | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
DNS3652 | Repertuar | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
30 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ATA1031 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
DNS4371 | Bale 6 | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
SEC0007 | Mesleki Seçmeli 7 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
DNS4271 | Çağdaş Dans Teknikleri 5 | 4 | 4 | 0 | 6 | 7 | |
DNS4531 | Dünya Dans Formları | 2 | 2 | 0 | 3 | 7 | |
DNS4651 | Videodans | 2 | 0 | 0 | 2 | 6 | |
30 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0008 | Sosyal Seçmeli 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ATA1032 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
DNS4382 | Bale 7 | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
SEC0009 | Mesleki Seçmeli 8 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
DNS4000 | Bitirme Çalışması | 0 | 12 | 0 | 6 | 10 | |
DNS4282 | Çağdaş Dans Teknikleri 6 | 4 | 4 | 0 | 6 | 7 | |
30 Toplam: | |||||||
240 Program Toplam AKTS: | |||||||
Mesleki Seçmeli 1-2-3-4 Desleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
DNS2651 | Dans Tarihi 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
MTP3181 | Enstrüman ve Beden 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
DNS2652 | Dans Tarihi 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
MTP4181 | Enstrüman ve Beden 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
DNS2681 | Dans Eleştirisi 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
DTP2751 | Toplumsal Cinsiyet ve Müzik | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
DNS2682 | Dans Eleştirisi 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
DTP4762 | Türkiye Müzikleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
Sosyal Seçmeli 1 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ITC1020 | Toplumsal Yapılar ve Tarihsel Dönüşümler | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB2080 | Toplumsal Dönüşüm Süreçlerinde Kadın | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3010 | Sosyoloji | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3020 | Felsefeye Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3150 | Tarih ve Sinema | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3260 | Kültürel Çalışmalar ve Kimlik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3270 | İstanbul: Dün, Bugün ve Yarın | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3330 | Çevre ve Ekoloji | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3550 | İnsan Hakları | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3130 | Siyasal İdeolojiler: Kuram ve Tarih | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
Mesleki Seçmeli 5-6 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
DNS3711 | Beden Kuramları | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
DNS3701 | Dans Araştırması-1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
DNS3722 | Çağdaş Dansta Kuram ve Uygulama İlişkisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
DNS3702 | Dans Araştırması-2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
DNS3732 | Sahne Sanatlarında Kültürlerarasılık | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
MTP4251 | Halk Müziği Bilgileri 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
MTP4252 | Halk Müziği Bilgileri 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
Mesleki Seçmeli 7-8 Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
DNS4741 | Dramaturji | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
DNS4711 | Sosyal Kültürel Teoriler Eşliğinde Gösteri Sanatlari Analizi-1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
DNS4752 | Günümüzde Avangard: Dijital performans | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
DNS4712 | Sosyal Kültürel Teoriler Eşliğinde Gösteri Sanatlari Analizi-2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
DTP4652 | Müzik Fiziği | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
DNS4721 | 16. yy'dan Günümüze İstanbul'da Dans | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
DNS1421 | Anatomi ve Kineziyoloji | 2 | 4 | 3 | 1 | 4 | 3 | 4 | 4 | - |
DNS1411 | Doğaçlama 1 | 2 | 4 | 3 | 4 | 1 | 2 | 2 | 5 | 3 |
DNS1321 | Temel Bale Kavramları | 2 | 4 | 3 | 3 | 5 | 1 | 2 | 5 | 3 |
DNS1211 | Beden ve Hareket Farkındalığı | 1 | 3 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 4 | 2 |
BSP1101 | Temel Tasarım 1 | 3 | 1 | 5 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 |
TDB1031 | Türkçe 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SYP1611 | Uygarlık ve Sanat Tarihi 1 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 |
MDB1051 | İngilizce I | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 |
DNS1322 | Bale 1 | 2 | 2 | 5 | 1 | 3 | 3 | 4 | 5 | 2 |
DNS1222 | Çağdaş Dans Tekniklerine Giriş | 2 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
DNS1422 | Doğaçlama-2 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
BSP1102 | Temel Tasarım 2 | 3 | 1 | 5 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 |
TDB1032 | Türkçe 2 | 1 | 1 | 1 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
SYP1612 | Uygarlık ve Sanat Tarihi 2 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 |
MDB1052 | İngilizce II | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 |
DNS2631 | Bale 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 5 | 1 | 2 | 5 | 3 |
DNS2621 | Çağdaş Dans Teknikleri 1 | 3 | 4 | 4 | 2 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 |
DNS2451 | Dansta Müzik ve Ritim | 3 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 4 | 1 |
DNS2641 | Dans Kompozisyonu | 1 | 3 | 2 | 3 | 3 | 1 | 5 | 5 | 4 |
MDB2051 | İngilizce Okuma ve Konuşma | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 5 | 1 | 2 | 1 |
DNS2622 | Çağdaş Dans Teknikleri 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 |
DNS2542 | Mesleki İngilizce 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 4 | 1 | 2 | 3 |
DNS2632 | Bale 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 5 | 1 | 2 | 5 | 3 |
DNS2642 | Dans Prodüksyonu | 3 | 3 | 4 | 5 | 2 | 4 | 4 | 5 | 5 |
DNS2662 | Müzik Teorileri | 1 | 1 | 4 | 2 | 1 | 1 | 4 | 2 | 1 |
DNS3251 | Çağdaş Dans Teknikleri 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
DNS3551 | Mesleki İngilizce 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
DNS3641 | Performans | 3 | 2 | 5 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 | 1 |
DNS3631 | Bale 4 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 4 |
DNS3362 | Bale 5 | 2 | 4 | 3 | 3 | 5 | 1 | 2 | 5 | 3 |
DNS3622 | Çağdaş Dans Teknikleri – 4 | 2 | 4 | 4 | 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 |
DNS3642 | Koreografi Yöntemleri | 5 | 1 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 |
DNS3652 | Repertuar | 3 | 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 |
BSP3282 | Disiplinlerarası Sanat | 1 | 2 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 |
MDB3032 | İş Hayatı için İngilizce | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 2 | 1 |
DNS4271 | Çağdaş Dans Teknikleri 5 | 3 | 5 | 2 | 5 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 |
DNS4531 | Dünya Dans Formları | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 1 | 1 |
DNS4651 | Videodans | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 |
ATA1031 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 4 | 1 | 2 |
DNS4371 | Bale 6 | 2 | 4 | 3 | 3 | 5 | 1 | 2 | 5 | 3 |
DNS4000 | Bitirme Çalışması | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
DNS4282 | Çağdaş Dans Teknikleri 6 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 |
ATA1032 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 4 | 1 | 2 |
DNS4382 | Bale 7 | 2 | 4 | 3 | 3 | 5 | 1 | 2 | 5 | 3 |
DNS2651 | Dans Tarihi 1 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 |
DNS2652 | Dans Tarihi 2 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 |
DNS2681 | Dans Eleştirisi 1 | 3 | 4 | 3 | 2 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |
DNS2682 | Dans Eleştirisi 2 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 5 | 3 | 4 |
MTP3181 | Enstrüman ve Beden 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
MTP4181 | Enstrüman ve Beden 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
DTP2751 | Toplumsal Cinsiyet ve Müzik | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
DTP4762 | Türkiye Müzikleri | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ITC1020 | Toplumsal Yapılar ve Tarihsel Dönüşümler | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 |
ITB2080 | Toplumsal Dönüşüm Süreçlerinde Kadın | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 |
ITB3010 | Sosyoloji | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 |
ITB3020 | Felsefeye Giriş | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 |
ITB3150 | Tarih ve Sinema | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 |
ITB3260 | Kültürel Çalışmalar ve Kimlik | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 |
ITB3270 | İstanbul: Dün, Bugün ve Yarın | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 |
ITB3330 | Çevre ve Ekoloji | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 |
ITB3550 | İnsan Hakları | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 |
ITB3130 | Siyasal İdeolojiler: Kuram ve Tarih | 1 | 1 | 1 | 3 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 |
DNS3701 | Dans Araştırması-1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
DNS3702 | Dans Araştırması-2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 1 |
MTP4251 | Halk Müziği Bilgileri 1 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
MTP4252 | Halk Müziği Bilgileri 2 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
DNS3711 | Beden Kuramları | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
DNS3722 | Çağdaş Dansta Kuram ve Uygulama İlişkisi | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 |
DNS3732 | Sahne Sanatlarında Kültürlerarasılık | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 |
DNS4711 | Sosyal Kültürel Teoriler Eşliğinde Gösteri Sanatlari Analizi-1 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 |
DNS4712 | Sosyal Kültürel Teoriler Eşliğinde Gösteri Sanatlari Analizi-2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 |
DNS4721 | 16. yy'dan Günümüze İstanbul'da Dans | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 1 | 2 | 3 | 3 |
DTP4652 | Müzik Fiziği | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
DNS4741 | Dramaturji | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
DNS4752 | Günümüzde Avangard: Dijital performans | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 |
TÜRKİYE YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYYÇ) VE PROGRAM ÇIKTISI (PÇ) İLİŞKİ MATRİSİ
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yettkinlik | |
PÇ-1 | X | X | X | X | X | X | ||
PÇ-2 | X | X | X | X | X | X | ||
PÇ-3 | X | X | X | X | X | |||
PÇ-4 | X | X | X | X | X | X | X | X |
PÇ-5 | X | X | X | X | X | X | ||
PÇ-6 | X | X | X | X | X | X | ||
PÇ-7 | X | X | X | X | X | X | X | X |
PÇ-8 | X | X | X | X | X | X | X | |
PÇ-9 | X | X | X | X | X |