| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Barok Müzik Türleri ve Biçimleri | SAN6217 | 3 | 7.5 | 2 | 2 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Sanat ve Tasarım ASD Sanatta Yeterlik Doktora Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Koray Sazlı |
| Dersi Veren(ler) | Turan Sağer |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, geç Rönesans döneminden başlayarak Barok dönem sonuna kadar Batı Avrupa çoksesli müziğinde ortaya çıkan tür ve biçimlerin ve müzikal gelişimin tarihsel bir bakışla değerlendirilip öğrenciye özümsetilmesidir. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Barok dönemde ortaya çıkan müzikal tür ve biçimlerin incelemeli olarak ele alınması. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Barok müzik türleri ve biçimleri bağlamında öğrencinin polifonik anlayışının gelişmesi
- Barok tür ve biçimlerinde kullanılan kontrpuan yazım tekniklerinin kavranması
- Geç Rönesans ve Barok dönemine ait ya da kontrapuntal teknikle yazılan müzik eserlerinin analitik bir yöntem çerçevesinde anlaşılması
- Barok döneme ait müzik kompozisyonlarındaki tarihsel gelişimin takip edilebilmesi
- Barok dönemde ortaya çıkan farklı tür ve biçimlerde yazılmış eserleri karşılaştırabilme ve stil farklarını ayırt edebilme yetisi
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tarihsel gelişim ve genel bakış, Rönesans’tan Barok’a geçiş | NA |
| 2 | Barok Dönem: İtalya / Monteverdi – Drama ve Opera’nın doğuşu ve Madrigal türündeki gelişim | NA |
| 3 | Tuşlu çalgı müziği – Cabeson, Salamone Rossi – Trio Sonata, Frescobaldi | NA |
| 4 | 17. yüzyılda Almanya: 30 Yıl Savaşları ve etkileri, Schütz / Pasyon | NA |
| 5 | Monteverdi sonrası İtalya: Landi, Carissimi,Cavalli, Cesti | NA |
| 6 | Oratoryo ve Konçerto | NA |
| 7 | 17. yüzyılda Fransa: Siyasal durum ve sanata bakış – Ballet de Cour / Lully | NA |
| 8 | Ara Sınav - Fransa’da tuşlu çalgı müziği: Chambonnieres, Froberger, L. Couperin | NA |
| 9 | Süit, Ölçüsüz Prelüd ve süsleme notaları; Doğaçlama | NA |
| 10 | Çalgı müziğindeki genel gelişimler / Vivaldi, Corelli | NA |
| 11 | 17. yüzyılda İngiltere: Siyasal durum ve sanata bakış – Purcell | NA |
| 12 | Alman tuşlu çalgı müziği: Akort sistemi ve tamperaman – Fransa: F. Couperin, Rameau | NA |
| 13 | Programlı müzik, Barok dans türleri | NA |
| 14 | Geç Barok: D. Scarlatti, Pergolesi; Bach, Haendel | NA |
| 15 | Bach, Haendel; Genel değerlendirme | NA |
| 16 | Final sınavı | NA |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 12 | 10 |
| Laboratuar | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 |
| Derse Özgü Staj | 0 | 0 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 |
| Ödev | 4 | 30 |
| Sunum/Jüri | 0 | 0 |
| Projeler | 0 | 0 |
| Seminer/Workshop | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar | 1 | 20 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 4 | |
| Laboratuar | 0 | 0 | |
| Uygulama | 0 | 0 | |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 30 | 5 | |
| Derse Özgü Staj | 0 | 0 | |
| Ödev | 4 | 1 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
| Projeler | 0 | 0 | |
| Sunum / Seminer | 0 | 0 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 1 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 1 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|