Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Doğaçlama 1 | DNS1411 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Dans Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ayrin Ersöz |
Dersi Veren(ler) | Turan Sağer |
Asistan(lar)ı | Tan Temel, Sernaz Demirel Temel |
Dersin Amacı | Bu derste, uygulamalı ve teorik olarak, doğaçlamanın temel kavramları sistematik bir yöntem içinde öğrenciye aktarılacaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | İskelet ve kas sisteminin farkına vararak beden farkındalığını geliştirme, hareket üretme ve hareket üretme yöntemlerini geliştirmek Yer, mekân ve zaman kavramlarını beden yoluyla tanımlamak, tek başına ve grup olarak hareket edebilme yöntemlerinin araştırılması. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Bedenin bir kinestetik mekanizma olarak işleyişini ortaya koyabilmek ve bunu yaratıcılık sürecine aktarabilmek.
- Hareketi kendi bedenine göre yeniden tanımlamak
- Hareketin yapısal ve anatomik yollarını analiz edebilmek.
- Beden ve hareket bütünlüğünün sağlanması
- Grup içinde hareket edebilmenin temel kavramlarını kullanabilmek.
- Yer, mekân ve zaman kavramlarını geliştirmek
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bedenin farkına varmak | NA |
2 | Hareketi tanımlamak | NA |
3 | Harekette hız | NA |
4 | Harekette seviye | NA |
5 | Harekette dinamik | NA |
6 | Harekette momentum | NA |
7 | Harekette zaman | NA |
8 | Ara sınav / Harekette müzikalite | NA |
9 | Harekette akışkanlık | NA |
10 | Solo ve grup çalışmaları | NA |
11 | Grupla birlikte hareket edebilme | NA |
12 | Hareket ve nefes | NA |
13 | Beden ve beynin bütünlüğünü, hareketi düşünce ve duygular aracılığıyla uygulama | NA |
14 | Bedenin koordinasyon içinde hareket serisi gerçekleştirebilme | NA |
15 | Bedenin koordinasyon içinde hareket serisi gerçekleştirebilme | NA |
16 | Hareket üretme / Final | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 40 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|