Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Ses ve Ses Sistemleri | DTP1582 | 3 | 5 | 2 | 2 | 0 |
Önkoşullar | DTP1541 - Müzik Kuramına Giriş |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Duysal (Ses) Sanatları Tasarımı Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Aslıhan Eruzun Özel |
Dersi Veren(ler) | Turan Sağer |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Öğrenci, müziğin temel öğesi olan sesi ve ses sistemi kavramını tanıyacaktır. Ses sistemlerinin oluşumu ve birbirlerinden farklılıklarının müzik türlerine etkisini kavrayabilecektir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Ses sistemi kavramı ve fiziksel temel bilgiler / Müzikte kullanılan ses sistemleri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci ses ve ses sistemlerine yönelik bilgileri edinerek, ilgili kaynakları değerlendirebilir.
- Ses sistemi kavramını tanımlayabilir.
- Ses sistemlerini ayırt edebilir.
- Ses sistemlerini sınıflandırabilir.
- Proje sunumu yapabilir.
- Konular üzerine tartışabilir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ses sistemi kavramı ve sesin bir ses sistemi içerisindeki fonksiyonunun anlaşılması için fiziksel temel bilgiler | NA |
2 | Ses sistemi kavramı ve sesin bir ses sistemi içerisindeki fonksiyonunun anlaşılması için fiziksel temel bilgiler | NA |
3 | Ses sistemi kavramı ve sesin bir ses sistemi içerisindeki fonksiyonunun anlaşılması için fiziksel temel bilgiler | NA |
4 | Müzikte kullanılan ses sistemlerinin tanınması ve kavranması, pentatonizm ve çeşitleri | NA |
5 | Müzikte kullanılan ses sistemlerinin tanınması ve kavranması, pentatonizm ve çeşitleri | NA |
6 | 1. Vize: İlk 5 haftayı kapsayan tüm konular. / Müzikte kullanılan ses sistemlerinin tanınması ve kavranması, açık sistem ve makam sistemi | NA |
7 | 1. Ödev: Programa dahil edilen ilgili konuları içeren bir sorunsal hakkında araştırma. Ödevin değerlendirilmesi, tartışma / Müzikte kullanılan ses sistemlerinin tanınması ve kavranması, açık sistem ve makam sistemi | NA |
8 | Müzikte kullanılan ses sistemlerinin tanınması ve kavranması, açık sistem ve makam sistemi | NA |
9 | Müzikte kullanılan ses sistemlerinin tanınması ve kavranması, açık sistem ve makam sistemi | NA |
10 | Müzikte kullanılan ses sistemlerinin tanınması ve kavranması, tampereman | NA |
11 | 2. Vize: 6 - 10. haftalar arasındaki tüm konular. / Müzikte kullanılan ses sistemlerinin tanınması ve kavranması, tampereman | NA |
12 | Müzikte kullanılan ses sistemlerinin tanınması ve kavranması, mikrotonalite | NA |
13 | Müzikte kullanılan ses sistemlerinin tanınması ve kavranması, mikrotonalite | NA |
14 | 2. Ödev: Öğrenci ile birlikte seçilecek ilgili konuları içeren bir sunum. | NA |
15 | Sunumun değerlendirilmesi, genel tekrar, finale hazırlık. | NA |
16 | Final | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 10 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 20 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 5 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|