Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Davul 1 | MTP1111 | 3 | 5 | 2 | 2 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Müzik Toplulukları Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Şenol Küçükyıldırım |
Dersi Veren(ler) | Turan Sağer |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | 1.Notasyon. 2.Trampet teknikleri. •Notasyonun kavranmasi ve trampet tekniklerinin uygulanması. |
---|---|
Dersin İçeriği | •Yazılı metni okuma ve Pratik. Trampet okuma ve çalmak için geçerli olan temel tekniklerin başlangıç/orta/üst seviyede aktarılması. Trampet tekniklerinde başlangıç/orta/üst seviye kavramları kuramsal olarak analiz edebilmek. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Trampet okuma ve çalma konularına ilişkin bilgiye, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlama becerisine sahip olurlar.
- Trampet okuma ve çalma alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alana özgü kuramsal, tarihsel, estetik ve teknik bilgiye sahip olurlar.
- Trampet okuma ve çalma alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar
- Trampet okuma ve çalma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler.
- Trampet ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşabilir, sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler.
- Trampet ile ilgili İngilizce kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler.
- Müzik alanı konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler.
- Trampet okuma ve çalmanın temel kavramlarını, ve 21.yy ‘ın çağdaş trampet çalma yönelimlerini yetkin bir şekilde özümseyebilir ve yaratıcı ürünler olarak ortaya koyabilirler.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | notasyona giriş (Başlangıç) | NA |
2 | notasyona giriş (Başlangıç) | NA |
3 | notasyona giriş (Başlangıç) | NA |
4 | Notasyon uygulama (başlangıç seviye) | NA |
5 | Notasyon uygulama (başlangıç seviye) | NA |
6 | Notasyon uygulama (başlangıç seviye) | NA |
7 | Notasyon uygulama (orta seviye) | NA |
8 | Ara sınav / Notasyon uygulama (orta seviye) | NA |
9 | Notasyon uygulama (orta seviye) | NA |
10 | Notasyon uygulama (ileri seviye) | NA |
11 | Notasyon uygulama (ileri seviye) | NA |
12 | Notasyon uygulama (ileri seviye) | NA |
13 | Trampet tekniği 1. | NA |
14 | Trampet tekniği 2. | NA |
15 | Trampet tekniği 3. | NA |
16 | Trampet tekniği ve Kombinasyon. / Final | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 12 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Sunum/Jüri | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer/Workshop | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 50 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | 0 | 0 | |
Uygulama | 16 | 2 | |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 6 | |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | |
Ödev | 0 | 0 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
Projeler | 0 | 0 | |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 1 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 1 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|