Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Davul 4 | MTP2112 | 3 | 5 | 2 | 2 | 0 |
Önkoşullar | MTP2111 - Davul 3 |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Müzik Toplulukları Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Şenol Küçükyıldırım |
Dersi Veren(ler) | Turan Sağer |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | •Ritmik kulak eğitimi konusundaki yaklasimlar ve uygulamalar. |
---|---|
Dersin İçeriği | •Ritmik kulak eğitimi Ritmik kulak eğitimi, Müziğe yaklaşım, Muzigi duymak. Müziğin dinlenmesi, analizi ve tasviri gibi konuları anlamak. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Davul setinde karışık ritimleri okuma ve çalma konularına ilişkin bilgiye, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlama becerisine sahip olurlar.
- Davul setinde okuma ve çalma alanına ilişkin 'Karışık ritim' yöntem ve teknikleri kullanarak alana özgü kuramsal, tarihsel, estetik ve teknik bilgiye sahip olurlar.
- Davul setinde ve çalma alanının (Karışık ve çoklu ritim) ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar
- Davul setinde ve çalma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler.
- Davul seti ile ilgili (Karışık ve çoklu ritime) özgün yapıtları anlar, sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını sorgulayabilirler.
- Davul seti ile ilgili İngilizce kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler.
- Müzik alanı konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler.
- Davul seti okuma ve çalmanın temel kavramlarını, ve 21.yy ‘ın çağdaş Davul seti çalma yönelimlerini yetkin bir şekilde özümseyebilir ve yaratıcı ürünler olarak ortaya koyabilirler.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Karışık metreleri duyma yetisini gelistirmek. | NA |
2 | Karışık metreleri duyma yetisini gelistirmek ve yazmak. | NA |
3 | Karışık ritimler. | NA |
4 | Karışık ritimler. | NA |
5 | Karışık ritimler. | NA |
6 | Karışık ritimler. | NA |
7 | Karışık ritimler. | NA |
8 | Ara sınav / Çoklu Ritimler. | NA |
9 | Çoklu Ritimler. | NA |
10 | Çoklu Ritimler. | NA |
11 | Çoklu Ritimler. | NA |
12 | Çoklu Ritimler. | NA |
13 | poly zil teknigi ve uygulamalar. | NA |
14 | poly zil teknigi ve uygulamalar. | NA |
15 | poly zil teknigi ve uygulamalar. | NA |
16 | Final | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 12 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Sunum/Jüri | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer/Workshop | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 50 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | 0 | 0 | |
Uygulama | 16 | 2 | |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 6 | |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | |
Ödev | 0 | 0 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
Projeler | 0 | 0 | |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 1 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 1 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|