Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Davul 6 | MTP3112 | 3 | 5 | 2 | 2 | 0 |
Önkoşullar | MTP3111 - Davul 5 |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Müzik Toplulukları Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Şenol Küçükyıldırım |
Dersi Veren(ler) | Turan Sağer |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | • Jazz shuffle ve noktalı 16'lik notaları algılamak ve uygulama ve süpürge tekniği. |
---|---|
Dersin İçeriği | • Jazz shuffle ve noktalı 16'lık notalar ve Süpürge kullanımı. Jazz tekniklerini (Jazz shuffle ve dottet 16th notes.) ve Süpürge kullanımını kavramak kisisel uygulamalarda özgün olmak. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Süpürge ve Caz Shuffle okuma ve çalma konularına ilişkin bilgiye, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlama becerisine sahip olurlar.
- Süpürge ve Caz Shuffle okuma ve çalma alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alana özgü kuramsal, tarihsel, estetik ve teknik bilgiye sahip olurlar
- Süpürge ile Davul setinde okuma ve çalma konusunda bilgi sahibi olurlar
- Süpürge ve Caz Shuffle okuma ve çalma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler.
- Süpürge ve Caz Shuffle ile ilgili özgün yapıtları meslektaşları ile paylaşabilir, sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler.
- Süpürge ile ilgili İngilizce kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler.
- Müzik alanı konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler.
- Süpürge okuma ve çalmanın temel kavramlarını, ve 21.yy ‘ın çağdaş trampet çalma yönelimlerini yetkin bir şekilde özümseyebilir ve yaratıcı ürünler olarak ortaya koyabilirler.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Jazzda shuffle (okuma). | NA |
2 | Jazzda shuffle (okuma). | NA |
3 | Noktalı 16'lik notalar. | NA |
4 | Noktalı 16'lik notalar. | NA |
5 | Noktalı 16'lik notalar. | NA |
6 | shuffle Uygulamalar. | NA |
7 | shuffle Uygulamalar. | NA |
8 | Ara sınav / shuffle Uygulamalar. | NA |
9 | shuffle Uygulamalar. | NA |
10 | Süpürge Tekniği. | NA |
11 | Süpürge Tekniği. | NA |
12 | Süpürge Tekniği. | NA |
13 | Süpürge Tekniği. | NA |
14 | Süpürge Tekniği. | NA |
15 | Süpürge Tekniği. | NA |
16 | Final | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 12 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Sunum/Jüri | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer/Workshop | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 50 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | 0 | 0 | |
Uygulama | 16 | 2 | |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 6 | |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | |
Ödev | 0 | 0 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
Projeler | 0 | 0 | |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 1 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 1 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|