Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
20. Yüzyıl Müziği | SAN5311 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Sanat ve Tasarım ASD Sanat ve Tasarım Yüksek Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Koray Sazlı |
Dersi Veren(ler) | Turan Sağer |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | 20. yüzyıl müziğinin kavramlarını irdelenmesi ve müzikal – sanatsal örnekleri analiz etme yeteneğinin geliştirilmesi. |
---|---|
Dersin İçeriği | Bu ders erken 20. yy müziğine giriş, tarihsel içerik, empresyonizm, atonel devrim, 12 ton sistemi, deneysellik ve 20. yüzyıldaki müzikal gelişim konularını/repertuarını içermektedir. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Akademik algılama ve araştırma yetisini, belirlenen konular üstünde uygulayarak 20. yüzyıl müziği konusunda yetkinlik sağlar.
- Tarihsel bütünlük çerçevesinde farklı akımları 20. yüzyıl anlayışıyla yorumlar.
- 20. yüzyıla ait kavramsal, teknik ve estetik ögeleri özümser.
- Değişik coğrafyalarda ortaya çıkan 20. yüzyıl akımlarını analitik bir yaklaşımla algılar.
- İnceleme, karşılaştırma, uygulama ve sonuç çıkartma yetilerini kazanır.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve dersin amacının tanıtılması, geçmişe tarihsel bakış; 20. yüzyıl öncesi ve başındaki tarihsel, toplumsal, politik ve sanatsal gelişimler | NA |
2 | Mussorgsky; erken Stravinsky | NA |
3 | Mussorgsky; erken Stravinsky | NA |
4 | Debussy; Ravel | NA |
5 | Debussy; Ravel | NA |
6 | Atonalite: Schoenberg, Webern, Berg | NA |
7 | Atonalite: Schoenberg, Webern, Berg | NA |
8 | Scriabin – Bartok | NA |
9 | Stravinsky – Bartok | NA |
10 | Amerika: Gershwin, Copland | NA |
11 | Sovyet müziği: Prokofiev, Shostakovic | NA |
12 | Sovyet müziği: Prokofiev, Shostakovic | NA |
13 | Rachmaninoff; Ives | NA |
14 | İngiltere: Edgar, Delius, Vaughan Williams, Holst, Britten | NA |
15 | Fransa: Fransız Altıları | NA |
16 | Final sınavı | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 12 | 10 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | 1 | 20 |
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | ||
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 4 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 9 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|