| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Flüt 4 | MTP2042 | 3 | 5 | 2 | 2 | 0 |
| Önkoşullar | MTP2041 - Flüt 3 |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Müzik Toplulukları Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Şebnem Uşen |
| Dersi Veren(ler) | Turan Sağer |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Öğrencinin çaldığı saz hakkında bilgi edinmesi ve sahnede sazına hakim olabilmesi |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Yorum çalışmaları ve yorum teknikleri, Rönesans ve barok çağlarda flütün gelişimi |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci artistik düzeyde beceri kazanır.
- Öğrenci flüt çalarken , kendisini dinleme alışkanlığı kazanır.
- Öğrenci destek noktalarından faydalanarak, flütü fiziksel olarak rahat bir şekilde tutabilir.
- Öğrenci günlük teknik alıştırmalarını yapma alışkanlığı edinir.
- Öğrenci kendi seviye ve müfredatına ait teknik problemlerin üstesinden gelebilir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | M.Moyse Gam ve Üçlü gam Çalışmaları | NA |
| 2 | M.Moyse Geniş aralık Çalışmaları, Arpejler | NA |
| 3 | A.Piazzolla Tango-Etütlerden birinin çalışılması | NA |
| 4 | Aynı çalışmanın devamı | NA |
| 5 | Bach’ın solo flüt etütünün çalışılması | NA |
| 6 | Ara sınav / Aynı çalışmanın devamı | NA |
| 7 | G.F.Handel flüt-piyano sonatının çalışılması | NA |
| 8 | Aynı çalışmanın devamı | NA |
| 9 | Aynı çalışmanın devamı | NA |
| 10 | Aynı çalışmanın devamı | NA |
| 11 | Ara sınav / Rönesans çağında flütün gelişimi, örnek eserlerin dinlenmesi | NA |
| 12 | Barok çağda flütün gelişimi,örnek eserlerin dinlenmesi | NA |
| 13 | G.Hüe’nün flüt-piyano için fantezisinin çalışılması | NA |
| 14 | G.Hüe Fantezi’nin yorum çalışmaları | NA |
| 15 | G.Hüe’nün flüt-piyano için fantezisinin piyano eşliğinde çalışılması | NA |
| 16 | Final sınavı | NA |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 60 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 4 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 20 | 4 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 2 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|