Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Piyano 1 | MTP1031 | 3 | 5 | 2 | 2 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Müzik Toplulukları Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ceylan Ünal Akbulut |
Dersi Veren(ler) | Turan Sağer |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Dersin içeriğinde belirtilen bestecilerin çeşitli form ve türlerde yazmış oldukları eserlerin her yıl müfredat programında belirtilen hükümlere uygun öğretilmesi: a)Bir Chopin Etüd(Op.10 No.6 ve Op.25 No.7 dışında) b)Bach bir Prelüd-Füg veya başka bir eser c)Bir Sonatın birinci ve ikinci bölümü veya üçüncü bölümü d)Bir Romantik veya Modern Eser. |
---|---|
Dersin İçeriği | Klasik Batı Müziği Piyano Enstrümanı Literatüründe bulunan Barok Dönem Bestecileri, Klasik Dönem Bestecileri, Romantik Dönem Bestecileri, Modern Dönem Bestecileri Eserlerinin Tanınması |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Çalgısıyla performans sunumları tasarlayabilir ve uygulayabilir
- Çalgısında kazandığı performans tekniklerini geliştirebilir ve yeni yorumlar getirebilir
- Evrensel düzeyde müzik teorisi bilgilerine sahip olur ve bunları uygulayabilir
- Müziğin dinlenmesi,analizi ve tasviri gibi konuları estetik,tarih,eleştiri ve üretimle ilişkilendirebilir
- Sanatını tarih ve kültürle ilintilendirerek diğer disiplinlerle ilişkisini kavrayabilir
- Alanında sağlıklı değerlendirmeler yapabilir
- Takım ruhuna ve meslek etiğine sahip olur
- Konusunda ve konusunun dışında sosyal ve kültürel sorunları algılayabilir ve çözüm üretebilir
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Müfredat programından öğrencinin seviyesine uygun yarıyılda çalacağı eserlerin seçilmesi ve eserlerin özelliklerinden bahsedilip, çalışılması | NA |
2 | Müfredat programından öğrencinin seviyesine uygun yarıyılda çalacağı eserlerin seçilmesi ve eserlerin özelliklerinden bahsedilip, çalışılması | NA |
3 | Müfredat programından öğrencinin seviyesine uygun yarıyılda çalacağı eserlerin seçilmesi ve eserlerin özelliklerinden bahsedilip, çalışılması | NA |
4 | Müfredat programından öğrencinin seviyesine uygun yarıyılda çalacağı eserlerin seçilmesi ve eserlerin özelliklerinden bahsedilip, çalışılması | NA |
5 | Müfredat programından öğrencinin seviyesine uygun yarıyılda çalacağı eserlerin seçilmesi ve eserlerin özelliklerinden bahsedilip, çalışılması | NA |
6 | Müfredat programından öğrencinin seviyesine uygun yarıyılda çalacağı eserlerin seçilmesi ve eserlerin özelliklerinden bahsedilip, çalışılması | NA |
7 | Müfredat programından öğrencinin seviyesine uygun yarıyılda çalacağı eserlerin seçilmesi ve eserlerin özelliklerinden bahsedilip, çalışılması | NA |
8 | Ara sınav / Müfredat programından öğrencinin seviyesine uygun yarıyılda çalacağı eserlerin seçilmesi ve eserlerin özelliklerinden bahsedilip, çalışılması | NA |
9 | Müfredat programından öğrencinin seviyesine uygun yarıyılda çalacağı eserlerin seçilmesi ve eserlerin özelliklerinden bahsedilip, çalışılması | NA |
10 | Müfredat programından öğrencinin seviyesine uygun yarıyılda çalacağı eserlerin seçilmesi ve eserlerin özelliklerinden bahsedilip, çalışılması | NA |
11 | Müfredat programından öğrencinin seviyesine uygun yarıyılda çalacağı eserlerin seçilmesi ve eserlerin özelliklerinden bahsedilip, çalışılması | NA |
12 | Müfredat programından öğrencinin seviyesine uygun yarıyılda çalacağı eserlerin seçilmesi ve eserlerin özelliklerinden bahsedilip, çalışılması | NA |
13 | Müfredat programından öğrencinin seviyesine uygun yarıyılda çalacağı eserlerin seçilmesi ve eserlerin özelliklerinden bahsedilip, çalışılması | NA |
14 | Müfredat programından öğrencinin seviyesine uygun yarıyılda çalacağı eserlerin seçilmesi ve eserlerin özelliklerinden bahsedilip, çalışılması | NA |
15 | Müfredat programından öğrencinin seviyesine uygun yarıyılda çalacağı eserlerin seçilmesi ve eserlerin özelliklerinden bahsedilip, çalışılması | NA |
16 | Final sınavı öncesi son prova | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 12 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Sunum/Jüri | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer/Workshop | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 50 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | 0 | 0 | |
Uygulama | 16 | 2 | |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 6 | |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | |
Ödev | 0 | 0 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
Projeler | 0 | 0 | |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 1 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 1 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|