| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Çağdaş Dans Teknikleri 1 | DNS2621 | 4 | 7 | 2 | 4 | 0 |
| Önkoşullar | DNS1222 - Çağdaş Dans Tekniklerine Giriş |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Dans Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Ayrin Ersöz |
| Dersi Veren(ler) | Turan Sağer |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Bedenin, anatomik mekanizması göz önüne alınarak geliştirilen hareket gramerinin aktarılması ile öğrencilerin bireysel hareket dilinin geliştirilmesinin yanında verilen dizgelerin bedene aktarılabilmesi yöntemleri üzerine odaklanılır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Derste bedenin doğru duruşu, artikülâsyonu ve beden ağırlığının kullanımı geliştirilir. Dans öğrencilerinin doğru, sağlıklı ve etkili beden kullanımına yönelik çalışmalar, başlangıç/orta seviyede kurgulanır. Beden mekanizmasının hareket olanaklarını zenginleştirmek ve sanatsal araç olarak bedenin yaratıcılığını pekiştirmek için temel çalışmalar gerçekleştirilir. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Çağdaş dansta geçerli olan temel tekniklerin başlangıç/orta seviyede uygulanabilmesi.
- Dans tekniklerinde farklı ekolleri tanımlayabilmek.
- Çağdaş dans tekniklerinde başlangıç/orta seviye kavramları kuramsal olarak analiz edebilmek.
- Çağdaş dans tekniklerinde başlangıç/orta seviye temel kavramlarını ifa edebilmek.
- Çağdaş dans hareketlerinde beden-mekan-zaman ilişkisini ortaya koyabilmek.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bedenin artikülasyonun geliştirilmesi | NA |
| 2 | Beden ağırlığın yer ile teması üzerine odaklanan hareket dizgeleri | NA |
| 3 | Nefes kullanımın hareketi belirlemesi | NA |
| 4 | Kasların bölgesel geliştirilmesi | NA |
| 5 | Mekanda düzey, seviye ve düzlem kavramlarının hareket dizgeleri ile ilişkisi | NA |
| 6 | Farklı zamansal yapılarla hareket kurgulamak | NA |
| 7 | Bedensel koordinasyon çalışmalarını ilerletmek | NA |
| 8 | Efor hareket niteliği farkındalığı geliştirmek | NA |
| 9 | Ara sınav / Mekanın seviyelerinde kontrast hareket dizgeleri oluşturmak | NA |
| 10 | Ağırlığın transferi ve denge unsurunun çalışılması | NA |
| 11 | Patlama enerjisi kullanarak hareket geliştirmek | NA |
| 12 | Horizontal, sagital ve frontal düzlemlerin beden koordinasyonunu ile ilişkisi | NA |
| 13 | "Body mind centering" kavramlarını kullanmak | NA |
| 14 | Yer ve orta mekan içinde hareket serilerinin geliştirilmesi | NA |
| 15 | Sıçramalı hareket kalıpları | NA |
| 16 | Sıçramalı hareket kalıpları / Final | NA |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 16 | 5 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | 1 | 10 |
| Seminer/Workshop | 1 | 10 |
| Ara Sınavlar | 1 | 15 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 25 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 25 | |
| Projeler | 1 | 25 | |
| Sunum / Seminer | 1 | 25 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 28 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 28 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|