| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Doğaçlama-2 | DNS1422 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Dans Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Ayrin Ersöz |
| Dersi Veren(ler) | Turan Sağer |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Ders uygulamalı ve teorik olarak, performatif doğaçlamanın yöntemlerini deneyim yoluyla aktarılmasını öngörür./ |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Performansa yönelik doğaçlama dersi fiziksel tiyatro, dans tiyatrosu, performans kavramlarından beslenerek dansçıların bedenleri ile özgün hareket üsluplarının gelişmesine odaklanır. Bunların yanında ders kontak doğaçlama ve partnering yöntemlerine de odaklanır |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Hareketin performatif öğeleri üzerine odaklanma ortaya koyabilmek.
- Fiziksel tiyatro örneklerinde hareket ve ifade bağlantısını kurabilmek.
- Bedenin hareketi, söz ve metin ilişkisini tanımlamak, uygulamak ve temsil edebilmek.
- Birden fazla kişi ile doğaçlama ve dramaturji kavramlarını analiz edebilmek ve uygulayabilmek.
- Hareketin temel unsurlarının performatif kullanımları keşfini gösterebilmek.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Hareketin perfromatif değerleri | NA |
| 2 | Hareket ve ifade ilişkisi | NA |
| 3 | Mekana göre hareketin kurgulanması | NA |
| 4 | Zamana göre hareketin kurgulanması | NA |
| 5 | Laban Hareket Analizi | NA |
| 6 | Dokuz nokta küpü doğaçlamaları | NA |
| 7 | Kavramların hareketi doğurması çalışmaları | NA |
| 8 | Ara sınav / Metin ve hareket ilişkisi | NA |
| 9 | Doğaçlamada söz kullanmanın yeri | NA |
| 10 | Solo ve grup çalışmaları | NA |
| 11 | Grubun dramaturjisi | NA |
| 12 | Grubun dramaturjisi | NA |
| 13 | Hareket ve imge yaratmak | NA |
| 14 | Hareketin niyet tarafından belirlenmesi | NA |
| 15 | Nesne ile hareket kurgulamak | NA |
| 16 | Doğaçlama performans / Final | NA |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 30 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 5 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 1 | 15 | |
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|