Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Dans Kompozisyonu | DNS2641 | 3 | 4 | 2 | 2 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Dans Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Ayrin Ersöz |
Dersi Veren(ler) | Turan Sağer |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Form ve kompozisyon teorilerinin araştırılması, analizi ve içeriğine yönelik uygulamaları sahneleme teknikleri ile birleştirip, bir eser yaratırken dikkat edilecek unsurları araştırmak./ |
---|---|
Dersin İçeriği | Dans kompozisyonun temel kavramlarının aktarıldığı ders, dansta yenilikçi kompozisyon biçimlerinin araştırılması ve uygulanması olarak kurgulanır. Çağdaş dansta form ve kompozisyon teorilerinin araştırılması, analizi ve içeriğine yönelik uygulamalarla öğrencilerin tek olarak ya da ikili üçlü gruplar halinde kompozisyon kurgulamaları sağlamak amaçlanır |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Hareket yaratma becerisini uygulayabilmek.
- Bireysel üslup geliştirmeyi ortaya koyabilmek.
- Kompozisyon yaratımında diğer dansçılarla grup oluşturarak çalışma becerisini ortaya koyabilmek.
- Dans yaratımında kompozisyonun temel kavramlarını uygulamak.
- Dansta mekan ve hareket nosyonlarını kullanabilmek.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dans Kompozisyonu kavramlarına giriş | NA |
2 | Kuramsal olarak çağdaş dansta kompozisyon yöntemlerine yaklaşmak | NA |
3 | Klasik kompozisyon yapılarına genel bir bakış | NA |
4 | Kompozisyon yöntemlerinde postmodern yönelimler | NA |
5 | Sahne mekânını tanımlamak | NA |
6 | Hareket ve odak | NA |
7 | Dansın zamansal bir sanat formu olarak incelenmesi, zamanın yaratıcı kullanımları | NA |
8 | Ara sınav / Dans ve müzik ilişkisinde geleneksel ve yenilikçi kavrayışları incelemek | NA |
9 | Dansın unsurlarının kurgulanmasında Cunningham ve John Cage’in rolü | NA |
10 | Hareketlerle imgeler yaratmak | NA |
11 | Kurgulanan hareket dizgelerinde öznellik ve özgünlük | NA |
12 | Hareket ve temsil kavramlarının incelenmesi | NA |
13 | Hareket ve temsil kavramlarının incelenmesi | NA |
14 | Yer ve orta mekan içinde hareket serilerinin geliştirilmesi | NA |
15 | Yer değiştiren hareket serileri yaratmak | NA |
16 | Yaratılan projeyi temsil etmek / Final | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 40 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 30 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 15 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 30 | ||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|