| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Tanbur 1 | MTP1061 | 3 | 5 | 2 | 2 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Müzik Toplulukları Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Özer Özel |
| Dersi Veren(ler) | Turan Sağer |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Tanbur hakkında temel bilgilere sahip olabilmek. Temel makam uygulamaları ile teknik çalışmalar yapabilmek. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Türk Müziği’ne Genel Giriş / Tanburun Türk Müziğindeki Yeri / Tanbur Tutuşu / Sağ ve Sol El Teknikleri / Diziler ve Parmak Pozisyonları / 2’li ve 3’lü Aralıklar. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci, Tanbur hakkındaki temel bilgileri edinerek, ilgili kaynakları değerlendirebilir.
- Başlangıç seviyesinde teknik çalışmalarla temel makam uygulamaları yapabilir.
- Yazma – uygulama yöntemini kullanarak kendi egzersizlerini enstrümanıyla seslendirebilir.
- Sağ ve sol el tekniğini geliştirerek iki el arasındaki uyumu sağlayabilir.
- Ezberleme ve çalgısına bakmadan çalma tekniklerini kullanabilir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Türk Müziği’ne genel bir giriş, tanburun Türk Müziği’ndeki yeri | NA |
| 2 | Tanbur hakkında ayrıntılı bilgi, Türk müziği ses sistemi | NA |
| 3 | Tanburu çalar vaziyette tutma, mızrap tutuşu, sol el, sağ el mızrap tekniği | NA |
| 4 | Tanburun perdelerini öğrenme, tanburun akordunu yapma | NA |
| 5 | Sağ el mızrap vuruş çalmaları ve egzersizleri | NA |
| 6 | Sağ el mızrap vuruş çalmaları ve egzersizleri | NA |
| 7 | Sağ el mızrap vuruş çalmaları ve egzersizleri | NA |
| 8 | Tanburda Yegâh’tan Tiz Neva’ya perdelerin dizi şeklinde icrasında parmak numaralarını çalma | NA |
| 9 | Ara sınav / Final 1., 2., 3., 4., 5. ve 8.deki çalışmaları yeniden gözden geçirme ve öğrencinin bilgisini ölçme | NA |
| 10 | Tanburda 2’li aralık bahsi ve parmak numaraları, tanburda 3’li aralık bahsi ve parmak numaraları | NA |
| 11 | Tanburda 2’li aralık bahsi ve parmak numaraları, tanburda 3’li aralık bahsi ve parmak numaraları | NA |
| 12 | 2’li ve 3’lü aralık egzersizleri yazma ve geliştirme yöntemleri | NA |
| 13 | 2’li aralık bahsinde parmak numaralarını metronom ile çalma egzersizleri | NA |
| 14 | Tanburda 3’lü aralıklar bahsi ve parmak numaralarını metronomla çalma egzersizleri | NA |
| 15 | Ölçme ve değerlendirme | NA |
| 16 | Final | NA |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 20 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 40 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 16 | 2 | |
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 4 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 2 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|