Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Armoni 3 | DTP3811 | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | DTP2812 Armoni 2 |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Müzik Toplulukları Lisans Programı Zorunlu @ Duysal (Ses) Sanatları Tasarımı Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Uğur Gülbaharlı |
Dersi Veren(ler) | Turan Sağer |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Bu ders Polifonik (çok sesli / eş zamanlı tınlayan sesler) Duyum ve Yazımı öğretmek ve ilerletmeyi amaçlamaktadır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Majör ve minör tonlarda armoni uygulaması ve örneklerle çalışılması. Bunların müzikle ilişkisinin anlaşılması. Çeşitli artistlerin çalışmalarında müzikal ilişkilerinin anlaşılması ve kavranması. Bu ders Grup ya da Gruplar halinde açılır. Grup 1 (Gr:1)daima müzik branşı kompozisyon olan Duysal (ses) Sanatları Tasarımı Anabilim Dalı öğrencileri için açılır. Diğer grup ya da gruplar Duysal (ses)Sanatları Tasarımı Anabilim Dalı Müzikoloji, Müzik Teknolojileri, Müzik Kuramı branşı öğrencileri ve Müzik Toplulukları Anasanat Dalı öğrencileri için açılır. Grup 1 (Gr:1) ve diğer gruplar arasında müfredat farkı vardır. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler teorik ve pratik olarak eserlerin armonik açıdan analizini yapabilecekler.
- Temel melodik armoni planını kavrayabilecekler.
- Çeşitli artistlerin çalışmalarında müzikal ilişkileri anlayabilecek ve kavrayabilecekler.
- Akorlar arasındaki bağlantıyı kavrayarak kadansları çözümleyebilecekler.
- Diyatonik-Kromatik ve Anarmonik modülasyonları kavrayarak geliştirebilecekler.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğrenilen konuların tekrarı. / Gr:1 Yapay Disonant Armoni | NA |
2 | Öğrenilen konuların tekrarı. / Gr:1 Minör 7 Akoru (İkinci tür) | NA |
3 | Modülasyonlar / Gr:1 Minör 7 ve Eksik 5 Akoru (Üçüncü tür) | NA |
4 | Modülasyonlar / Gr:1 Majör 7 Akoru (Dördüncü tür) | NA |
5 | Modülasyonlar / Gr:1 Alıştırmalar | NA |
6 | Ara sınav / Modülasyonlar / Gr:1 Alıştırmalar | NA |
7 | Modülasyonlar / Gr:1 Akorların Çevrim ve Şifrajları | NA |
8 | Modülasyonlar / Gr:1 Alıştırmalar | NA |
9 | Modülasyonlar / Gr:1 Alıştırmalar | NA |
10 | İmitasyonlar ve alıştırmaları. / Gr:1 Doğal Çözümler | NA |
11 | Ara sınav / İmitasyonlar ve alıştırmaları. / Gr:1 Alıştırmalar | NA |
12 | İmitasyonlar ve alıştırmaları. / Gr:1 Marş Armoniler | NA |
13 | Dissonant armoni / Gr:1 İstisnayi Çözümler | NA |
14 | Dissonant armoni / Gr:1 Alıştırmalar | NA |
15 | Dissonant armoni / Gr:1 Alıştırmalar | NA |
16 | Final / Gr:1 Final | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 3 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|