Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Tanbur 3 | MTP2061 | 3 | 5 | 2 | 2 | 0 |
Önkoşullar | MTP1062 - Tanbur 2 |
---|
Yarıyıl | Güz |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Müzik Toplulukları Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Özer Özel |
Dersi Veren(ler) | Turan Sağer |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Tanbur hakkında temel bilgilere sahip olabilmek. Temel makam uygulamaları ile teknik çalışmalar yapabilmek. |
---|---|
Dersin İçeriği | Egzersiz Oluşturma ve Teknik Çalışmalar / 1. Parmak ile Aralık Çalışmaları / Süsleme Elemanları İle İlgili Teknik Egzersizler / Basit Makamlarda Etüt ve Egzersizler / Egzersiz Oluşturma Yöntemleri / Yazılan Egzersiz ve Etütlerin İcrası. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci, Tanbur hakkındaki temel bilgileri edinerek, ilgili kaynakları değerlendirebilir.
- Başlangıç seviyesinde teknik çalışmalarla temel makam uygulamaları yapabilir.
- Yazma – uygulama yöntemini kullanarak kendi egzersizlerini enstrümanıyla seslendirebilir.
- Sağ ve sol el tekniğini geliştirerek iki el arasındaki uyumu sağlayabilir.
- Ezberleme ve çalgısına bakmadan çalma tekniklerini kullanabilir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ölçme ve değerlendirme | NA |
2 | Egzersiz oluşturma yöntemleri ve teknikleri ile ilgili çalışmalar | NA |
3 | 1. parmak ile 2’li, 3’lü, 4’lü, 5’li, 6’lı, 7’li, ve 8’li aralık çalışmaları | NA |
4 | Ölçme ve değerlendirme | NA |
5 | Süsleme elemanları; senkop, trill, glissando, ahenk telleri (vurgulu – vurgusuz ‘alt mızrap’), küçük üçlü, büyük ikili çarpma, pest ve tiz tarafa kromatik hareket ve bunlarla ilgili sağ – sol el geliştirme teknikleri ve egzersiz uygulamaları | NA |
6 | Süsleme elemanları; senkop, trill, glissando, ahenk telleri (vurgulu – vurgusuz ‘alt mızrap’), küçük üçlü, büyük ikili çarpma, pest ve tiz tarafa kromatik hareket ve bunlarla ilgili sağ – sol el geliştirme teknikleri ve egzersiz uygulamaları | NA |
7 | Süsleme elemanları; senkop, trill, glissando, ahenk telleri (vurgulu – vurgusuz ‘alt mızrap’), küçük üçlü, büyük ikili çarpma, pest ve tiz tarafa kromatik hareket ve bunlarla ilgili sağ – sol el geliştirme teknikleri ve egzersiz uygulamaları | NA |
8 | Basit makamlarda etüt ve egzersizler | NA |
9 | Basit makamlarda etüt ve egzersizler | NA |
10 | Basit makamlarda etüt ve egzersizler | NA |
11 | Basit makamlarda etüt ve egzersizler | NA |
12 | Basit makamlarda etüt ve egzersizler | NA |
13 | Egzersiz oluşturma yöntemleri | NA |
14 | Egzersiz oluşturma yöntemleri | NA |
15 | Yazılan egzersiz ve etütlerin icrası, ölçme ve değerlendirme. | NA |
16 | Dönem içinde herşeyden sorumludur. | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 20 |
Ödev | 1 | 10 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | 16 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 6 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 3 | |
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 4 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|