Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Form Bilgisi 2 | DTP3832 | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 |
Önkoşullar | DTP3831 - Form Bilgisi 1 |
---|
Yarıyıl | Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu @ Müzik Toplulukları Lisans Programı Zorunlu @ Duysal (Ses) Sanatları Tasarımı Lisans Programı |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Uğur Gülbaharlı |
Dersi Veren(ler) | Turan Sağer |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Ders notları, teori kitapları, analizi yapılacak müzik eserleri. |
---|---|
Dersin İçeriği | Genel tekrar, 5 bölmeli lied formları, eski “rondo” ve 7 bölmeli form, birleşik biçimler, bir trio’lu lied formu, da capo ve coda, iki triolu lied formu, lied formunda yazılan eserler, şarkı formlarının uygulanışı, çalgısal eserler (şarkı formlarının çalgılar için yazıla türleri): etüd, toccata, capriccio ve scherzo gibi, eski ve yeni danslar: Süit, Pavane, Gaillarde…, şarkı özelliğindeki eserler: Canzonetta, sözsüz şarkı (lied ohne worte), Nocturne, Cavatin, Barcarolle ve Impromtu, edebi eserler:Romans, Ballade, Rapsodi ve Elegi. Öğretici eserler: Etüd, Prelüd, Tokkata, Envansiyon. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, form analizi yapabileceklerdir.
- Bir eser bestelerken veya çalarken formunu analiz ederek değerlendirebileceklerdir.
- Müzik formu ve müzik formunun fonksiyonel esası hakkında bilgi edinebileceklerdir.
- Form analizi ile doğru orantılı olarak armonik analiz yapabileceklerdir.
- Eserleri daha geniş bir bakış açısı ile görmek için analiz yapabileceklerdir.
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel tekrar, | NA |
2 | 5 bölmeli lied formları, | NA |
3 | eski “rondo” ve 7 bölmeli form, | NA |
4 | birleşik biçimler, | NA |
5 | bir trio’lu lied formu, | NA |
6 | Ara sınav / da capo ve coda, | NA |
7 | iki triolu lied formu, | NA |
8 | lied formunda yazılan eserler, | NA |
9 | şarkı formlarının uygulanışı, | NA |
10 | çalgısal eserler (şarkı formlarının çalgılar için yazıla türleri): etüd, toccata, capriccio ve scherzo gibi, | NA |
11 | Ara sınav / Eski ve yeni danslar: Süit, Pavane, Gaillarde…, | NA |
12 | şarkı özelliğindeki eserler: Canzonetta, sözsüz şarkı (lied ohne worte), Nocturne, Cavatin, Barcarolle ve Impromtu,. | NA |
13 | edebi eserler:Romans, Ballade, Rapsodi ve Elegi. | NA |
14 | Öğretici eserler: Etüd, Prelüd, Tokkata, Envansiyon | NA |
15 | Öğrenilen konuların pekiştirilmesi | NA |
16 | Final | NA |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | ||
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 2 | 60 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 2 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|